dc.contributorDávila Vega, Carmen Enith
dc.creatorOrdóñez Aguirre, Luz Maribel
dc.date2016-04-01T17:19:50Z
dc.date2016-04-01T17:19:50Z
dc.date2016
dc.date.accessioned2023-08-10T21:40:49Z
dc.date.available2023-08-10T21:40:49Z
dc.identifierhttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/9245
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8195600
dc.descriptionThe general objective of this research work was to improve the English speaking through the use of dialogues. The scientific, the descriptive, the analytic-synthetic and the statistical methods helped to make the analysis and process the information obtained. Tests and questionnaires were applied to twenty-five students of eighth year of Basic Education at the beginning and at the end of the intervention plan to determine their speaking level in English and their perception of the use of dialogues in the classroom. The results demonstrated that students increased considerable their level of speaking in fluency, accuracy, pronunciation and Comprehension. It is concluded that the use of dialogues as a technique was effective in improving speaking skills. It motivated students to participate in the performing the oral communication activities and sharing each other.
dc.descriptionEl objetivo general de este trabajo de investigación fue mejorar la habilidad de hablar inglés a través del uso de diálogos. Los métodos científico, descriptivo, analítico-sintético y estadístico sirvieron para realizar el análisis y procesar la información obtenida. Se aplicaron pruebas y cuestionarios a veinte y cinco estudiantes de octavo año de Educación Básica antes y después del plan de intervención para determinar el nivel de habla en Inglés y su percepción del uso de los diálogos en clase. Los resultados demostraron que los estudiantes incrementaron considerablemente su nivel de comunicación oral en fluidez, precisión, pronunciación y comprensión. Se concluye que la técnica del diálogo motivó a los estudiantes a participar en actividades de comunicación oral interactuando unos a otros.
dc.format119 p.
dc.languagespa
dc.rightsopenAccess
dc.subjectDIALOGUES
dc.subjectENGLISH
dc.subjectTYPES OF DIALOGUES
dc.subjectSPEAKING SKILL
dc.titleImprovement of the english speaking skill through dialogues with 8th year students of basic education, at Adolfo Jurado González” school in Loja city, académic period 2014-2015
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución