¿Cómo Iniciar el Camino de la Innovación?

dc.creatorSuárez Mella, Rogelio
dc.creatorJiménez Valero, Bisleivys
dc.creatorDe la Rosa Betancourt, Lianny
dc.creatorAndino Sosa, Patricio
dc.date2013-12-08
dc.date.accessioned2023-08-10T21:16:53Z
dc.date.available2023-08-10T21:16:53Z
dc.identifierhttps://revistas.ute.edu.ec/index.php/economia-y-negocios/article/view/197
dc.identifier10.29019/eyn.v4i1.197
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8186546
dc.descriptionThis article presents the theoretical fundamentals of the innovating process in current companies, whose main objective is to analyze conceptually the term innovation, which has not always been very well used by some entrepreneurs and scholars. To do it, it has been necessary to treat some aspects concerning knowledge management, science, technics, technology, transfer, innovation, prospective, innovation management functions, and other important considerations related to these concepts within the scientific and business world as well. Furthermore, another essential element in this publication is the strategic focus of Innovation Management carried out by leader global companies and the criteria of some international ñgures regarding the subject matter together with their view on the emphasis of the economic, social and environmental impact. As a result of the analysis, it has been possible to establish some indicators in order to build up innovation culture within the company. By the same token, some final considerations to strengthen the statement innovate or perish are also presented in this study.en-US
dc.descriptionEl artículo presenta las bases teóricas del proceso innovador en la empresa de hoy. Su objetivo central es analizar conceptualmente el término innovación, no siempre bien manejado por algunos empresarios y académicos, para ello se abordan diferentes aspectos sobre gestión del conocimiento, la ciencia, la técnica, la tecnología, la transferencia, la innovación, la prospectiva, la gestión de la innovación y sus funciones, así como consideraciones importantes de estos conceptos en el mundo académico y empresarial. Otro elemento importante de esta publicación lo constituye el enfoque estratégico de la gestión de la innovación en las empresas líderes mundiales, además de presentarse los criterios sobre este concepto de varias personalidades internacionales y su énfasis en los impactos: económico, social y ambiental. Como resultado del análisis se dan indicaciones para instaurar la cultura de la innovación en la empresa y se presentan consideraciones finales que refuerzan la máxima "innovar o perecer".es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad UTEes-ES
dc.relationhttps://revistas.ute.edu.ec/index.php/economia-y-negocios/article/view/197/199
dc.rightsDerechos de autor 2013 Los Autoreses-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ec/es-ES
dc.sourceEconomía y Negocios; Vol. 4 No. 1 (2013): Journal Economía y Negocios (January - December 2013); 23-32en-US
dc.sourceEconomía y Negocios; Vol. 4 Núm. 1 (2013): Revista Economía y Negocios (Enero - Diciembre 2013); 23-32es-ES
dc.source2602-8050
dc.source10.29019/eyn.v4i1
dc.subjectinnovationen-US
dc.subjectinnovation managementen-US
dc.subjecttechnology transferen-US
dc.subjectinnovaciónes-ES
dc.subjectgestión de la innovaciónes-ES
dc.subjecttransferenciaes-ES
dc.titleHow to Start the Path of Innovation?en-US
dc.title¿Cómo Iniciar el Camino de la Innovación?es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typePeer-revieweden-US
dc.typeEvaluado por pareses-ES


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