Marketing strategies in enrollment management: Direct mail and financial aid

dc.creatorMaino Isaias, Aldo
dc.date2016-01-06
dc.date.accessioned2023-08-10T13:36:55Z
dc.date.available2023-08-10T13:36:55Z
dc.identifierhttps://revistas.uide.edu.ec/index.php/innova/article/view/6
dc.identifier10.33890/innova.v1.n1.2016.6
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8150794
dc.descriptionThe increase in higher education institutions has resulted in the commercialization of higher education, which has increased competition among the institutions that provide this service. Universities have an economic need to recruit new students and retain those who have already been admitted to secure their earnings and have the funds to continue offering their educational services. The two ways that higher education institutions use to attract students are through direct mail and financial aid. They strive to offer attractive financial packages to the most qualified students to make them choose their university over another. The following article describes and analyzes the recruitment processes in the field of higher education.en-US
dc.descriptionEl aumento en instituciones de educación superior ha resultado en la comercializacion de educación superior, el cual ha aumentado la competencia entre las instituciones que proveen este servicio. Las universidades tienen una necesidad económica de reclutar a nuevos estudiantes y retener a los que ya han sido admitidos para asegurar sus ganancias y tener los fondos para seguir ofreciendo sus servicios educativos. Las dos maneras que más utilizan las instituciones de educación superior para atraer estudiantes son por medio de correo directo y ayuda financiera. Se esfuerzan por ofrecerles paquetes financieros atractivos a los estudiantes más calificados para hacer que elijan su universidad en vez de otra. El siguiente articulo describe y analiza los procesos de reclutamiento en la esfera de educación superior.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Internacional del Ecuador, extensión Guayaquiles-ES
dc.relationhttps://revistas.uide.edu.ec/index.php/innova/article/view/6/7
dc.relationhttps://revistas.uide.edu.ec/index.php/innova/article/view/6/1417
dc.rightsDerechos de autor 2016 Aldo Maino Isaiases-ES
dc.sourceINNOVA Reseach Journal; Vol. 1 No. 1 (2016): Enero 2016; 34-39en-US
dc.sourceINNOVA Research Journal; Vol. 1 Núm. 1 (2016): Enero 2016; 34-39es-ES
dc.source2477-9024
dc.source10.33890/innova.v1.n1.2016
dc.subjectMarketingen-US
dc.subjecthigher educationen-US
dc.subjectfinancial aiden-US
dc.subjectMarketinges-ES
dc.subjecteducación superiores-ES
dc.subjectayuda financieraes-ES
dc.titleEstrategias de marketing en la gestión de inscripción: Correo directo y ayuda financieraen-US
dc.titleMarketing strategies in enrollment management: Direct mail and financial aides-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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