Sartre project. An autonomous driving or reduction of environmental pollution?

dc.creatorNoroña Merchan, Marco Vinicio
dc.creatorOrbea Hinojosa, Luis Xavier
dc.creatorPuente Moromenacho, Edwin Giovanny
dc.creatorGuano Calvache, Cristhian Alexander
dc.date2019-05-07T16:23:38Z
dc.date2019-05-07T16:23:38Z
dc.date2018-06-27
dc.date.accessioned2023-08-10T13:33:10Z
dc.date.available2023-08-10T13:33:10Z
dc.identifierNoroña Merchan, M. V., Orbea Hinojosa, L. X., Puente Moromenacho, E. G., & Guano Calvache, C. A. (2018). Proyecto Sartre. ¿Una Conducción Autónoma O Reducción De La Contaminación Ambiental?. INNOVA Research Journal, 3(6), 1-8. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n6.2018.703
dc.identifierhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n6.2018.703
dc.identifierhttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3384
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8149833
dc.descriptionAt present, it is not new to talk about vehicles with autonomous driving systems. Today the automotive field in their different brands of vehicles developed different levels and forms of autonomous driving ranging from the need (with driver) to no need for control of the vehicle (the driver that limits the vehicle meets your needs). That is to say, driving from level0 to driving through electronic devices such as a cell phone. The automotive company Volvo in 2011 presented the "SARTRE" Project (SAfe Road TRain for the Environment) which aims that without infrastructure changes in the roads and with minimal modifications in the current models of vehicles are endowed with advanced safety systems to achieve safe and efficient driving. In this article we will analyze whether the SARTRE Project is a way to autonomous driving or focused on the reduction of environmental pollution.
dc.descriptionEn la actualidad no es novedad el poder hablar sobre vehículos con sistemas de conducción autónoma. Hoy en día el campo automotriz en sus diferentes marcas de vehículos a desarrollado diferentes niveles y formas de conducción autónoma que van desde la necesidad (con conductor) hasta la no necesidad de control del vehículo (conductor que limite a que el vehículo cumpla con sus necesidades). Es decir, la conducción desde el nivel 0 hasta la conducción realizada mediante dispositivos electrónicos como el teléfono celular. La compañía automotriz Volvo en el año 2011 presento el Proyecto “SARTRE” (Safe Road Train for the Environment –Trenes de Carretera Seguros para el Medio Ambiente) la cual pretende que sin cambios de infraestructura en las vías y con mínimas modificaciones en los actuales modelos de vehículos se los dote de avanzados sistemas de seguridad para lograr una conducción segura y eficiente. En el presente artículo se analizará si el Proyecto SARTRE es una manera más hacia la conducción autónoma o se enfoca a la reducción de la contaminación ambiental.
dc.formatapplication/pdf
dc.languagees
dc.publisherINNOVA
dc.relationISSN;2477-9024
dc.rightsopenAccess
dc.subjectautónoma; contaminación; seguridad; tecnología; vehículo
dc.subjectautonomous driving; contamination; security; technology; vehicle
dc.titleProyecto sartre. ¿una conducción autónoma o reducción de la contaminación ambiental?
dc.titleSartre project. An autonomous driving or reduction of environmental pollution?
dc.typeArticle


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