Study of satisfactory population in intercommunity road between Quisapincha and Pasa

dc.creatorJerez-Calero, Maria Elena
dc.creatorLlerena-Cepeda, Sonnia Lorena
dc.creatorZamora-Sánchez, Ruth
dc.date2019-05-02T21:29:27Z
dc.date2019-05-02T21:29:27Z
dc.date2018-03-31
dc.date.accessioned2023-08-10T13:33:08Z
dc.date.available2023-08-10T13:33:08Z
dc.identifierJerez-Calero, M. E., Llerena-Cepeda, S. L., & Zamora-Sánchez, R. (2018). Estudio de Satisfacción Poblacional a la red vial intercomunitaria Quisapincha - Pasa. INNOVA Research Journal, 3(3), 95-108. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n3.2018.445
dc.identifierhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n3.2018.445
dc.identifierhttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3278
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8149818
dc.descriptionThe purpose of the study was to examine the changes experienced by the inhabitants of the sectors that make up the Quisapincha-Pasa intercommunity road, as well as their level of job satisfaction. Reference was made to the questionnaires developed by the National Institute of Statistics and Censuses (INEC), both the Population and Housing Census conducted in 2010 and the Living Conditions Survey for the period 2013-2014; In addition, two dimensions were defined: dimension one, Level of Satisfaction and Level of Dissatisfaction; Dimension two, Neither satisfied nor dissatisfied. The questionnaire was applied toa sample of 401 people. The effects of the public works collected showed that the construction of the intercommunity road network Quisapincha-Pasa has contributed to the accessibility, mobility and access to basic services by the inhabitants, as well as an improvement in the type of housing, access to Different means of transport and basic services. All of this is reflected in the quality of life index, which reached 12.49%, that is, there is an improvement in the quality of life of the settlers, taking as reference the year 2010.
dc.descriptionEl propósito del estudio fue examinar los cambios vividos por los pobladores de los sectores que conforman la vía intercomunitaria Quisapincha-Pasa, así como su nivel de satisfacción de la obra. Se tomó como referencia los cuestionarios desarrollados por el Instituto Nacional de Estadísticas y Censos (INEC), tanto el Censo de Población y Vivienda efectuado en 2010 como la Encuesta de Condiciones de Vida correspondiente al periodo 2013-2014; además, se definieron dos dimensiones: dimensión uno, Nivel de Satisfacción y Nivel de Insatisfacción; dimensión dos, Nivel Ni Satisfecho y Nivel Ni Insatisfecho. El cuestionario fue aplicado a una muestra de 401 personas. Los efectos de la obra pública recogidos mostraron que la construcción de la red vial intercomunitaria Quisapincha-Pasa ha contribuido a la accesibilidad, movilidad y acceso a servicios básicos por parte de los pobladores, así como una mejora en el tipo de vivienda, el acceso a distintos medios de transporte y de servicios básicos. Todo ello, lo recoge el índice de calidad de vida, que alcanzó un 12,49%, esto es que existe una mejora en la calidad de vida de los pobladores, tomando como referencia el año 2010.
dc.formatapplication/pdf
dc.languagees
dc.publisherINNOVA
dc.relationISSN;2477-9024
dc.rightsopenAccess
dc.subjectobra pública; calidad de vida; impacto socioeconómico; vías intercomunitarias
dc.subjectpublic work; quality of life; socio-economic impact; intercommunity roads
dc.titleEstudio de satisfacción poblacional a la red vial intercomunitaria Quisapincha - Pasa
dc.titleStudy of satisfactory population in intercommunity road between Quisapincha and Pasa
dc.typeArticle


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