Study of polluting emissions produced by an MEP engine with automatic transmission and manual transmission

dc.creatorNoroña Merchan, Marco Vinicio
dc.creatorPuente Moromenacho, Edwin Giovanny
dc.creatorLeguisamo Milla, Julio César
dc.creatorCeli Ortega, Santiago Fernando
dc.date2019-05-06T17:53:31Z
dc.date2019-05-06T17:53:31Z
dc.date2018-04-30
dc.date.accessioned2023-08-10T13:31:10Z
dc.date.available2023-08-10T13:31:10Z
dc.identifierNoroña Merchan, M. V., Puente Moromenacho, E. G., Leguisamo Milla, J. C., & Celi Ortega, S. F. (2018). Estudio De Emisiones Contaminantes Producidas Por Un Motor MEP Con Transmisión Automática Y Transmisión Manual. INNOVA Research Journal, 3(4), 120-128. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n4.2018.644
dc.identifierhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n4.2018.644
dc.identifierhttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3331
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8148947
dc.descriptionIn this study we compare the contaminant emissions produced be an engine with triggered ignition, the first one with a manual transmission and the second one with an automatic transmission. For this study we have selected a Chevrolet vehicle model SZ with 2000 cm3 cylinders used in an altitude of 2800 meters over sea level, considering that this altitude has a notable effect in the formation of contaminant gases because this variable modifies the thermodynamic cycle of operation and the combustion conditions. Two different tests were conducted; a stationary test and a test in route considering the test protocols that are established by the Technological Transference Center for Training and Research of Vehicles Emissions (CCICEV). The results obtained by this investigation revealed that a vehicle with automatic transmission produces less quantity of contaminant emissions in the stationary test and in test in route than the same vehicle with manual transmission. There are polluting gases that are reduced in a high percentage with respect to the mechanical box when an automatic is used.
dc.descriptionEste estudio compara las emisiones contaminantes producidas en un motor MEP, el primero con transmisión manual y el segundo con transmisión automática. En un vehículo de la marca Chevrolet modelo SZ de cilindraje 2000 cm3 a 2800 metros de altura debido a que la altitud sobre el nivel del mar tiene un notable efecto en la formación de gases contaminantes porque esta variable modifica el ciclo termodinámico de operación y las condiciones de combustión Se realizó una prueba estacionaria y una prueba en ruta, en base a protocolos de pruebas establecidos por el Centro de Transferencia Tecnológica para la Capacitación e Investigación en Control de Emisiones Vehiculares (CCICEV). Los resultados obtenidos revelan que un vehículo con transmisión automática produce menor cantidad de emisiones contaminantes en la prueba estática y en la prueba en ruta que el mismo vehículo con transmisión mecánica. Existen gases contaminantes que se reducen en un alto porcentaje con respecto a la caja mecánica cuando se utiliza una automática.
dc.formatapplication/pdf
dc.languagees
dc.publisherINNOVA
dc.relationISSN;2477-9024
dc.rightsopenAccess
dc.subjectemisiones; transmisión manual; transmisión automática; MEP; consumo combustible
dc.subjectemissions; manual transmission; automatic transmission; and engine with triggered ignition; combustion conditions
dc.titleEstudio de emisiones contaminantes producidas por un motor MEP con transmisión automática y transmisión manual
dc.titleStudy of polluting emissions produced by an MEP engine with automatic transmission and manual transmission
dc.typeArticle


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