Volteando el aula: desarrollo de habilidades de enseñanza para futuros maestros de inglés en servicio

dc.creatorMarriott Toledo, Heidi Marlen
dc.creatorSánchez Pérez, Lucila Margarita
dc.date2019-05-07T21:38:31Z
dc.date2019-05-07T21:38:31Z
dc.date2017-08-30
dc.date.accessioned2023-08-10T13:29:01Z
dc.date.available2023-08-10T13:29:01Z
dc.identifierMarriott Toledo, H. M., & Sánchez Pérez, L. M. (2017). Flipping the Classroom: Developing Teaching Skills for Future In-Service English Teachers. INNOVA Research Journal, 2(8), 119-129. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n8.2017.345
dc.identifier2477-9024
dc.identifierhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n8.2017.345
dc.identifierhttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3446
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8147951
dc.descriptionIn teaching English as a foreign language (EFL) tofuture in-service teachers, instructors need to develop not just the students’ language proficiency, but also the necessary skills for 21stcentury teaching in the ever changing classroom where pupils are considered as digital natives. The required skills future teachers need to accomplish, a higher level in both the students’ performance and class interest, can be developed through the Flipped classroom model, which is why this research work aims to explore diverse strategies that can be applied to blend theories such as multiple intelligences and higher order thinking in order to develop students’ critical thinking skills through the incorporation of technology outside and inside the classroom. Considerations to differentiated instruction (DI), students’ different levels of Second Language Acquisition (SLA), and the fostering of the Zone of proximal development (ZPD) of learners are also given as a feature that needs to be incorporated in flipped classrooms. In real-to-life teaching practice, this offers students the possibility to incorporate effective practices that can be directly applied in their future classrooms.
dc.descriptionLos futuros docentes del idioma inglés como lengua extranjera deben ser equipados no sólo la proficiencia lingüística del estudiante sino también las destrezas necesarias para afrontar el desafío de alcanzar altos niveles de motivación y desempeño académico entre sus estudiantes, quienes son considerados nativos digitales; desafíos que encontrarán en las aulas de clase del siglo 21. Dichas destrezas pueden ser desarrolladas a través de la aplicación del modelo de clase invertida durante sus estudios de pre-grado, razón por la cual el presente trabajo investigativo busca explorar diferentes estrategias que pueden ser empleadas para enlazar teorías; tales como, las inteligencias múltiples el aprendizaje a niveles superiores y el desarrollo del pensamiento crítico, todo ello combinado con el uso de la tecnología dentro y fuera del aula de clases. Se presta especial atención a la adaptación de la instrucción acorde a las necesidades e intereses de los estudiantes, a los diferentes niveles de proficiencia en el idioma Inglés, y a la promoción de la zona próxima de desarrollo con el fin de ser incorporados al modelo de Clase Invertida. De ésta forma los futuros docentes aprenderán a través de la experiencia y podrán aplicar con mayor facilidad dicho modelo como una práctica efectiva de enseñanza –aprendizaje con sus educandos.
dc.formatapplication/pdf
dc.languagees
dc.publisherInnova Research Journal
dc.relation;345
dc.rightsopenAccess
dc.subjectclase invertida; estudiantes pregrado; enseñanza de inglés como lengua extranjera; aprendizaje de inglés
dc.subjectflipped classroom; undergraduate students; EFL teaching; English learning
dc.titleFlipping the classroom: developing teaching skills for future in-service english teachers
dc.titleVolteando el aula: desarrollo de habilidades de enseñanza para futuros maestros de inglés en servicio
dc.typeArticle


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