dc.creatorReinoso Montoya, Olga Isabel
dc.date2023-08-07T17:14:31Z
dc.date2023-08-07T17:14:31Z
dc.date2023-08-01
dc.date.accessioned2023-08-09T22:26:31Z
dc.date.available2023-08-09T22:26:31Z
dc.identifierReinoso Montoya, O. I. (2022). CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (CLIL) TO DEVELOP WRITING SKILLS IN ENGLISH. Chakiñan, Revista De Ciencias Sociales Y Humanidades, (20), 196–209. https://doi.org/10.37135/chk.002.20.11
dc.identifier2550 - 6722
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.37135/chk.002.20.11
dc.identifierhttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/11431
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8147167
dc.descriptionIn a world of permanent change, traditional language teaching methods do not solve the communicative needs in foreign languages ​​that favor knowledge and adaptation to changing educational contexts. The CLIL method is widely used to develop skills both in the learning language and in other areas of knowledge, it allows for the strengthening of teaching capacities to assume the teaching of contents of the different subjects in a foreign language. The objective of this bibliographic review is to collect significant and existing information on the CLIL method and contribution of this method in the educational field. The documentary descriptive approach of recent research related to the subject of study is used, based on the theoretical foundations of bilingual education. The literature review shows that by teaching the foreign language as a vehicle to instruct content from other subjects, students understand the need to learn the language to seize the knowledge of the subject and allows teachers to explore their own teaching context, reflect and identify factors that can improve their teaching practice, especially in the inclusion of writing activities in English.
dc.descriptionEn un mundo en permanente cambio, los métodos tradicionales de enseñanza de idiomas no resuelven las necesidades comunicativas en lenguas extranjeras que favorecen el conocimiento y la adaptación a contextos educativos cambiantes. El método AICLE es ampliamente utilizado para desarrollar habilidades tanto en el aprendizaje de la lengua como en otras áreas del conocimiento, permite fortalecer las capacidades docentes para asumir la enseñanza de los contenidos de las diferentes materias en una lengua extranjera. El objetivo de esta revisión bibliográfica es recopilar información significativa y existente sobre el método CLIL y su contribución en el campo educativo. Se utiliza el enfoque descriptivo documental de investigaciones recientes relacionadas con el tema de estudio, basado en los fundamentos teóricos de la educación bilingüe. La revisión bibliográfica muestra que al enseñar la lengua extranjera como vehículo para instruir contenidos de otras materias, los estudiantes comprenden la necesidad de aprender la lengua para apropiarse de los conocimientos de la materia y permite a los docentes explorar su propio contexto de enseñanza, reflexionar e identificar factores que pueden mejorar su práctica docente, especialmente en la inclusión de actividades de escritura en inglés.
dc.descriptionUniversidad Nacional de Chimborazo
dc.format196 - 209
dc.languageen
dc.publisherRiobamba: Universidad Nacional de Chimborazo
dc.relationNúm. 20: AGOSTO 2023;CHAKIÑAN
dc.rightsopenAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/
dc.subjectCLIL methodology
dc.subjectimprovement
dc.subjectwriting skill
dc.subjectcommunication
dc.subjectbilingualism
dc.titleCONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (CLIL) TO DEVELOP WRITING SKILLS IN ENGLISH
dc.typeArtículo


Este ítem pertenece a la siguiente institución