dc.contributorSalguero Rosero, José Rafael
dc.creatorGaibor Tenemaza, Alex Ismael
dc.date2022-07-27T14:49:54Z
dc.date2022-07-27T14:49:54Z
dc.date2022-07-27
dc.date.accessioned2023-08-09T22:20:57Z
dc.date.available2023-08-09T22:20:57Z
dc.identifierUNACH-EC-FCEHT-DGR
dc.identifierhttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/9458
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8145282
dc.descriptionA branding strategy to achieve the differentiation and positioning of the fruit business "Carmen" in front of its competition was develop as the objective of this research. To carry out the study, a non-experimental design was used, with a qualitative approach, exploratory, field and bibliographic research type, with a historical-logical method, bibliographic review techniques, direct observation and instruments such as bibliographic records and field journal. A proposal was developed, taking into account the BRIEF, BRIFING and BUSINESS CANVAS, based on the experiential branding strategy prior to the analysis of the above mentioned tools, which were used to propose a model proposal that seeks to generate a customer’s shopping experience before their arrival at the store and after the purchase or visit the sale point, in order to build a visual image of the Big Fruit business that contributes to the positioning and maintenance in the market.
dc.descriptionLa presente investigación tuvo como objetivo elaborar una estrategia de Branding para lograr la diferenciación y posicionamiento del negocio de frutas “Carmen” ante su competencia. Para llevar a cabo el estudio, se empleó un diseño no experimental, con un enfoque cualitativo, tipo de investigación exploratoria, de campo y bibliográfico, con un método histórico-lógico, técnicas de revisión bibliográfica, observación directa e instrumentos como las fichas bibliográficas y diario de campo. Se elaboró una propuesta, tomando en cuenta el BRIEF, BRIFING y BUSINESS CANVAS, en base a la estrategia de branding experiencial previo al análisis de las herramientas antes mencionadas, las cuales sirvieron para plantear un modelo de propuesta que busca generar una experiencia de compra para los clientes antes de su llegada al local y después de la compra o visita del punto de venta, con el objetivo de construir una imagen visual del negocio de Big frut que contribuya al posicionamiento y mantenimiento en el mercado.
dc.descriptionUNACH, Ecuador
dc.format114 páginas
dc.languagespa
dc.publisherRiobamba
dc.rightsopenAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/
dc.subjectBranding
dc.subjectImagen visual
dc.subjectNegocio
dc.subjectIdentificación
dc.titleEstrategia de branding para la diferenciación y posicionamiento del negocio de venta de frutas Carmen
dc.typebachelorThesis


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