dc.contributorCastro Bungacho, Sonia Jimena
dc.creatorGuanoquiza Gallardo, Cinthia Jomaira
dc.creatorJiménez Guamán, Sheila Anai
dc.date2023-01-17T20:05:27Z
dc.date2023-01-17T20:05:27Z
dc.date2022-08
dc.date.accessioned2023-08-08T21:33:09Z
dc.date.available2023-08-08T21:33:09Z
dc.identifierGuanoquiza Gallardo Cinthia Jomaira, Jiménez Guamán Sheila Anai (2022); Communicative language teaching method, to improve the oral-skills in learning English as a foreign language . UTC. Pujilí. 59 p.
dc.identifierPP-000120
dc.identifierhttp://repositorio.utc.edu.ec/handle/27000/9388
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8082657
dc.descriptionOral skills are always seen as the main ability to develop when someone is learning a new language. This project analyzed the strategies of Communicative Language Teaching method (CLT) to develop the oral skills of English as a foreign language in the teaching-learning process. A group of 29 students in the Eighth grade at Naciones Unidas School participated in the project. Mixed method was applied. Qualitative research was used initially with a pretest to comprehend the problematic. Then, Quantitative phase was applied with an online survey using a Likert scale to obtain quantifiable data on the (CLT) strategies in the teaching-learning process of the English language oral skills. The pretest results showed that students of elementary School had problems in the production of the speech and its sub skills such as fluency, accuracy, and pronunciation. Then, the survey results showed that various strategies of the CLT were advantageous to improve the students’ oral skills such as dialogue, group work, role play, opinion sharing and dramatization. Furthermore, students feel highly inspired when participating in communicative strategies. These strategies permitted to enhance some fluency, accuracy and pronunciation, and students were able to use English in a realistic and communicative task.
dc.descriptionLas habilidades orales siempre se consideran la principal habilidad a desarrollar cuando alguien está aprendiendo un nuevo idioma. Este proyecto analizó las estrategias del método de Enseñanza de Lenguaje Comunicativo (CLT) para desarrollar las habilidades orales del inglés como lengua extranjera en el proceso de enseñanza-aprendizaje. En el proyecto participó un grupo de 29 alumnos de Octavo grado del Colegio Naciones Unidas. Se aplicó el método mixto. Se utilizó inicialmente la investigación cualitativa con un pretest para comprender la problemática. Luego, se aplicó la fase Cuantitativa con una encuesta en línea utilizando una escala de Likert para obtener datos cuantificables sobre las estrategias (CLT) en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las habilidades orales del idioma inglés. Los resultados del pretest mostraron que los estudiantes de primaria tenían problemas en la producción del habla y sus sub habilidades como fluidez, precisión y pronunciación. Luego, los resultados de la encuesta mostraron que varias estrategias del CLT fueron ventajosas para mejorar las habilidades orales de los estudiantes, como el diálogo, el trabajo en grupo, el juego de roles, el intercambio de opiniones y la dramatización. Además, los estudiantes se sienten muy inspirados al participar en estrategias comunicativas. Estas estrategias permitieron mejorar cierta fluidez, precisión y pronunciación, y los estudiantes pudieron utilizar el inglés en una tarea realista y comunicativa.
dc.format59 páginas
dc.languageeng
dc.publisherEcuador : Pujilí : Universidad Técnica de Cotopaxi (UTC)
dc.rightsopenAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/
dc.subjectENSEÑANZA COMUNICATIVA
dc.subjectLENGUAJE
dc.subjectHABILIDAD ORAL
dc.subjectESTRATEGIA
dc.subjectINGLES
dc.titleCommunicative language teaching method, to improve the oral-skills in learning English as a foreign language
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución