dc.contributorCriollo Salinas, Jenny Maricela
dc.creatorCasa Toaquiza, Ana Isabel
dc.creatorGuachambosa Cunalata, Silvia Maricela
dc.date2017-10-24T20:31:57Z
dc.date2017-10-24T20:31:57Z
dc.date2017-03
dc.date.accessioned2023-08-08T21:21:24Z
dc.date.available2023-08-08T21:21:24Z
dc.identifierCasa Toaquiza, Ana Isabel. Guachambosa Cunalata, Silvia Maricela (2017). Cuidado del medio ambiente. Educación Básica. UTC. Latacunga. 81 p.
dc.identifierhttp://repositorio.utc.edu.ec/handle/27000/4005
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8077515
dc.descriptionThe present research is about: “Environmental Care”; which objective is to diagnose the existing practices about the Environmental Care, through investigative methodologies, to propose solutions to the environmental problems in the educative institutions; for which is required a continuous, permanent and organized process with strategies that motivates the educative community; this will serve in the training of habits about the environmental care in the educative Community “Ana Pàez” developing positives and important attitudes for the environment we inhabit. For this means, graphic and field information was compiled. For the information processing was taking in account the authority, teachers and students criteria in the Educative Unit, which allowed to understand the environmental problems there were, what are the causes for this and the effects they are producing in the kids and the rest of the population. On this project was used a descriptive statistic, the same that was used for statistic tables, calculating frequencies and percentages. The obtained results helped discovered repudiation in the environmental and conservation care. Due to the current situation the present investigative project is formative and qualitative, which will be a great impact in the training habits of the kids….
dc.descriptionEl presente trabajo de investigación tiene como tema: “El cuidado del medio ambiente”; cuyo objetivo es diagnosticar las prácticas existentes sobre el cuidado del medio ambiente, mediante metodologías de investigación, para proponer soluciones a los problemas ambientales en la institución educativa; para lo cual se requiere de un proceso continuo, permanente y organizado con estrategias que motiven a la comunidad educativa, el mismo que servirá en la formación de hábitos sobre el cuidado del medio ambiente en la Unidad Educativa “Ana Páez” desarrollando actitudes positivas e importantes para el entorno en el cual habitamos; para esto se recopiló información bibliográfica y de campo; para la obtención de la información se tomó en cuenta los criterios de la autoridad, docentes y estudiantes de la institución educativa, lo cual permitió comprender los problemas ambientales que existen, cuales son las causas para estos y que efectos están produciendo en los niños y en el resto de la población; en el proceso de investigación se utilizó una estadística descriptiva, la misma que sirvió para la elaboración de cuadros estadísticos, calcular frecuencias y porcentajes....
dc.format81 p.
dc.languagespa
dc.publisherLATACUNGA / UTC / 2017
dc.rightsopenAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/
dc.subjectAMBIENTE
dc.subjectFORMACIÓN
dc.subjectRECICLAJE
dc.subjectHABITAD
dc.titleCuidado del medio ambiente
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución