Tecnología educativa y desarrollo pedagógico

dc.creatorChiriboga-Dávalos, Jacqueline
dc.creatorHormaza-Muñoz, Zaida
dc.creatorGarcía-Arauz, Jahaira
dc.date2021-07-09
dc.date.accessioned2023-08-08T20:56:47Z
dc.date.available2023-08-08T20:56:47Z
dc.identifierhttps://publicacionescd.uleam.edu.ec/index.php/sapientiae/article/view/344
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8073230
dc.descriptionToday, education centers encourage the use of educational technologies in teaching processes inside and outside the classroom, since the use of ICT has become an alternative for the development of research, academic management, linking and carrying out educational processes. From a pedagogical point of view, educational technologies allow to simplify not only the transmission, but also the transaction of principles, and for this there are different tools and platforms that can be used in the classroom, either for the explanation between teachers-students, monitoring or even appreciation of different skills. The article aims to argue the use of educational technologies in the process of pedagogical development in education, to achieve this purpose, document reviews were carried out, scientific research results were analyzed and synthesized, which facilitated the deduction of these reasons. Keywords: pedagogical development, education, technology.en-US
dc.descriptionHoy en día, los centros de educación fomentan el uso de tecnologías educativas en los procesos de enseñanza dentro y fuera del aula de clases, ya que el uso de las TIC se ha convertido en alternativa para el desarrollo de la investigación, la gestión académica, la vinculación y llevar a cabo los procesos educativos.  Desde un prisma pedagógico, las tecnologías educativas permiten simplificar no solo  la transmisión, sino  también la  transacción  de  principios,  y  para  ello  se disponen de diferentes herramientas y plataformas que se pueden utilizar en las aulas, ya sea para la explicación entre docentes-alumnos, el seguimiento o incluso la apreciación de distintas habilidades. El artículo tiene como objetivo argumentar el uso de las tecnologías educativas en el proceso del desarrollo pedagógico en la educación, para lograr este propósito se realizaron revisiones de documentos, se analizaron y sintetizaron resultados de investigaciones científicas, que facilitaron la deducción de estas razones. Palabras clave: desarrollo pedagógico, educación, tecnología.  ABSTRACT Today, education centers encourage the use of educational technologies in teaching processes inside and outside the classroom, since the use of ICT has become an alternative for the development of research, academic management, linking and carrying out educational processes. From a pedagogical point of view, educational technologies allow to simplify not only the transmission, but also the transaction of principles, and for this there are different tools and platforms that can be used in the classroom, either for the explanation between teachers-students, monitoring or even appreciation of different skills. The article aims to argue the use of educational technologies in the process of pedagogical development in education, to achieve this purpose, document reviews were carried out, scientific research results were analyzed and synthesized, which facilitated the deduction of these reasons. Keywords: pedagogical development, education, technology. Información del manuscrito: Fecha de recepción: 19 de abril de 2021. Fecha de aceptación: 02 de julio de 2021. Fecha de publicación: 09 de julio de 2021.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/troff
dc.languagespa
dc.publisherEditorial Universitaria ULEAMes-ES
dc.relationhttps://publicacionescd.uleam.edu.ec/index.php/sapientiae/article/view/344/551
dc.relationhttps://publicacionescd.uleam.edu.ec/index.php/sapientiae/article/view/344/552
dc.rightsDerechos de autor 2021 Revista Científica Multidisciplinaria SAPIENTIAE. ISSN: 2600-6030.es-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceRevista Científica Multidisciplinaria SAPIENTIAE. ISSN: 2600-6030.; Vol 4 No 8 (2021): Revista Científica Multidisciplinaria SAPIENTIAE; 10-15en-US
dc.sourceRevista Científica Multidisciplinaria SAPIENTIAE. ISSN: 2600-6030.; Vol. 4 Núm. 8 (2021): Revista Científica Multidisciplinaria SAPIENTIAE; 10-15es-ES
dc.source2600-6030
dc.titleEDUCATIONAL TECHNOLOGY AND PEDAGOGICAL DEVELOPMENTen-US
dc.titleTecnología educativa y desarrollo pedagógicoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


Este ítem pertenece a la siguiente institución