dc.creatorSarmiento Coello, Giovanni
dc.creatorFranco Bayas, Miguel
dc.creatorReasco Garzón, Byron
dc.date2022-10-04
dc.date.accessioned2023-08-08T18:54:27Z
dc.date.available2023-08-08T18:54:27Z
dc.identifierhttps://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/2830
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8055529
dc.descriptionThis research presents an initiative related to the quality of life of the migrant in the command of the English language as a means of communication. The objective of the research: Alternative English language learning in Ecuador that enables the preparation of the population that justifies opportunities to improve English as a second language. Techniques and methods were used to carry out the diagnosis stage, where difficulties related to the poor development of oral expression in the migrant were detected. The practical theoretical experience will make it possible to verify that the application of the proposal will favor the mode of communication in an unconventional way in the development of the sample group. The teachers, from a sociocultural logic, will implement a short teaching-learning process that allows the migrant to insert himself into the context with quick and practical communication. Oral and written communication will be prioritized, with various activities to motivate the recipient to sit down to learn the English language. Research techniques, surveys, interviews and observations were used.en-US
dc.descriptionLa presente investigación expone una iniciativa relacionada con la calidad de vida del migrante en el dominio del idioma inglés como vía de comunicación. El objetivo de la investigación: Alternativa de aprendizaje del idioma inglés en Ecuador que posibilite la preparación de la población que justifiquen oportunidades de mejora del inglés como segundo idioma. Se utilizaron para la realización técnicas y métodos durante la etapa de diagnóstico, donde se detectaron dificultades relacionadas con el pobre desarrollo de la expresión oral en el emigrante. La experiencia teórica práctica posibilitará comprobar que la aplicación de la propuesta favorecera el modo de comunicación de una manera poco convencional en el desenvolvimiento del grupo muestra. Los docentes, desde una lógica sociocultural, implementaran un proceso de enseñanza aprendizaje corto que permita al migrante su inserción en el contexto con comunicación rápida y práctica. Se priorizará la comunicación oral y escrita, con actividades diversas para motivar al receptor se sienta a aprender el idioma inglés. Se utilizaron las técnicas de investigación encuestas, entrevistas observaciones.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Técnica de Babahoyoes-ES
dc.relationhttps://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/2830/2330
dc.relationhttps://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/2830/2474
dc.rightsDerechos de autor 2023 Journal of Science and Researches-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceJournal of Science and Research: Revista Ciencia e Investigación; Vol. 7 No. 4 (2022): Octubre - Diciembre; 194 - 211en-US
dc.sourceJournal of Science and Research; Vol. 7 Núm. 4 (2022): Octubre - Diciembre; 194 - 211es-ES
dc.source2528-8083
dc.source2528-8083
dc.subjectoral, communication, written communication, teaching-learning, development, skills.en-US
dc.subjectcomunicación oral, comunicación escrita, enseñanza-aprendizaje, desarrollo, habilidades.es-ES
dc.titlePropuesta de un Folleto didáctico de inglés básicoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Este ítem pertenece a la siguiente institución