dc.creatorMoreira Sánchez , Angie Daniela
dc.creatorBarragán Morocho , Willam Roberto
dc.creatorUrquiza Mendoza, Liliana
dc.creatorPalma Sosa, Tiylor Iván
dc.date2022-11-22
dc.date.accessioned2023-08-08T18:54:25Z
dc.date.available2023-08-08T18:54:25Z
dc.identifierhttps://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/2805
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8055518
dc.descriptionThe way to generate impact through disruptive communication in small and medium -sized companies is the way to use advertising strategies in an unconventional way. The main purpose of the research was to determine the influence of disruptive communication i n the advertising development of small and medium-sized companies in the canton of Ventanas, province of Los Ríos. The methodology is mixed, descriptive, exploratory and explanatory, surveys and interviews were applied to a sample made up of 30 owners of small and medium- sized companies. obtaining as results that the business owners are unaware of the advantages and benefits of taking advantage of disruptive advertising resources in their businesses that allow them to improve their productivity. In conclusion, to apply disruptive marketing strategies, two objectives must be met, the first is to create proposals to meet the needs of the changing market; and, the second objective is: to redesign the existing offers in the market, that satisfy the demands of the clients; Disruptive marketing works because it focuses on the consumer, not the brand.en-US
dc.descriptionLa manera de generar impacto mediante la comunicación disruptiva en las pequeñas y medianas empresas es la forma de utilizar las estrategias publicitarias de manera no convencional. El propósito principal de la investigación fue determinar la influencia de la comunicación disruptiva en el desarrollo publicitario de las pequeñas y medianas empresas del cantón Ventanas provincia de Los Ríos. La metodología es de corte mixto, descriptivo, exploratorio y explicativo, se aplicó encuestas y entrevistas a una muestra conformada por 30 propietarios de pequeñas y medianas empresas. obteniendo como resultados que los propietarios de los negocios desconocen las ventajas y beneficios de aprovechar los recursos publicitarios disruptivos en sus negocios que permita mejorar su productividad. A manera de conclusión para aplicar estrategias de marketing disruptivo se debe cumplir dos objetivos, el primero es crear propuestas para satisfacer las necesidades del mercado cambiante; y, el segundo objetivo es: rediseñar las ofertas existentes en el mercado, que satisfagan las exigencias de los clientes; El marketing disruptivo funciona porque se centra en el consumidor, no en la marca.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Técnica de Babahoyoes-ES
dc.relationhttps://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/2805/2374
dc.rightsDerechos de autor 2022 Journal of Science and Researches-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceJournal of Science and Research: Revista Ciencia e Investigación; Vol. 7 No. CININGEC II (2022): II Congreso Internacional de Investigación, Innovación y Gestión del Conocimiento; 770 - 785en-US
dc.sourceJournal of Science and Research; Vol. 7 Núm. CININGEC II (2022): II Congreso Internacional de Investigación, Innovación y Gestión del Conocimiento; 770 - 785es-ES
dc.source2528-8083
dc.source2528-8083
dc.subjectDisruptive communication, advertising development, companiesen-US
dc.subjectComunicación disruptiva, desarrollo publicitario, empresases-ES
dc.titleComunicación disruptiva en el desarrollo publicitario de las pequeñas y medianas empresases-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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