Hybrid monitoring of the substantive function linking with the community in projects of students of the Technical University of Babahoyo, Quevedo Extension
Seguimiento a modalidad hibrida de la función sustantiva vinculación con la colectividad en proyectos de estudiantes de la Universidad Técnica de Babahoyo, Extensión Quevedo
dc.creator | Triana Palma, Melba Lilian | |
dc.creator | Auria Burgos , Blanca Araceli | |
dc.creator | Mackencie Álvarez, Cleopatra Johanna | |
dc.date | 2021-07-04 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-08T18:53:59Z | |
dc.date.available | 2023-08-08T18:53:59Z | |
dc.identifier | https://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/1216 | |
dc.identifier | 10.26910/issn.2528-8083vol6iss3.2021pp503 - 514p | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8055399 | |
dc.description | With the aim of evaluating the results obtained in the development of projects to link with the community during the year 2020, with students of tourism and social communication, a quasi-experimental study was designed in 58 students randomly in the 2 university careers, executing two interactive action modalities, one face-to-face and the other hybrid (face-to-face / online). The general result of the post-evaluation showed a difference in the development of the work in favor of the experimental group (p = 0.016), for which it is concluded that the use of a hybrid modality as a follow-up strategy favors the control of the applied work and it does not remit losses in the quality of work. | en-US |
dc.description | Con el objetivo de evaluar los resultados obtenidos en el desarrollo de proyectos de vinculación con la colectividad durante el año 2020, con estudiantes de Comunicación Social y Hotelería y Turismo se diseñó un estudio cuasi experimental en 58 alumnos de manera aleatoria en las 2 carreras universitarias, ejecutando dos modalidades de acción interactiva, una presencial y otra híbrida (presencial/línea). El resultado general del post–evaluación mostró una diferencia en el desarrollo del trabajo a favor del grupo experimental (p = 0.024), por lo que se concluye que el uso de una modalidad híbrida como estrategia de seguimiento favorece el control del trabajo aplicado y no remite pérdidas en la calidad del trabajo. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Técnica de Babahoyo | es-ES |
dc.relation | https://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/1216/1839 | |
dc.rights | Derechos de autor 2022 Journal of Science and Research | es-ES |
dc.source | Journal of Science and Research: Revista Ciencia e Investigación; Vol. 6 No. 3 (2021): CICOTUR-2021, Julio – Septiembre; 503 - 514 | en-US |
dc.source | Journal of Science and Research; Vol. 6 Núm. 3 (2021): CICOTUR-2021, Julio – Septiembre; 503 - 514 | es-ES |
dc.source | 2528-8083 | |
dc.source | 2528-8083 | |
dc.subject | Modalidad híbrida, educación en línea, vinculación con la colectividad | es-ES |
dc.title | Hybrid monitoring of the substantive function linking with the community in projects of students of the Technical University of Babahoyo, Quevedo Extension | en-US |
dc.title | Seguimiento a modalidad hibrida de la función sustantiva vinculación con la colectividad en proyectos de estudiantes de la Universidad Técnica de Babahoyo, Extensión Quevedo | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |