Training of professional communicative competence in students of the nursing career during education at work
Formación de la competencia comunicativa profesional en estudiantes de la carrera de Enfermería durante la educación en el trabajo
dc.creator | Hurtado Astudillo, Janeth Reina | |
dc.creator | Suárez Camacho, Fanny Concepción | |
dc.creator | Bustamante Cruz, Rosa Erlinda | |
dc.creator | Atiencia Torres, María Josefina | |
dc.date | 2020-12-31 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-08T18:53:41Z | |
dc.date.available | 2023-08-08T18:53:41Z | |
dc.identifier | https://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/1022 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8055318 | |
dc.description | This article proposes a methodology for the training of professional communicative competence in nursing students during education at work, which expresses as a scientific novelty to recognize the relationships between the integrative nature of teaching, care and research performance and the appropriation of the content of their profession, based on the integration between medical teaching with assistance and research. It is based on the competence-based vocational training approach. It was designed through the methods of analysis, synthesis, document review, the system approach and direct observation in the field. It can be generalized at a national and international level with due contextualization to the demands of its training process for students of the Nursing career. | en-US |
dc.description | El presente artículo propone una metodología para la formación de la competencia comunicativa profesional en estudiantes de la carrera de Enfermería durante la educación en el trabajo, la cual expresa como novedad científica reconocer las relaciones entre el carácter integrador del desempeño docente, asistencial e investigativo del enfermero y la apropiación del contenido de su profesión, basada en la integración entre la docencia médica con la asistencia y la investigación. Se sustenta en el enfoque de formación profesional basada en competencias. Fue concebida mediante los métodos de análisis, síntesis, revisión de documentos, el enfoque de sistema y la observación directa en el terreno. Puede generalizarse a nivel nacional e internacional con la debida contextualización a las exigencias de su proceso formativo de los estudiantes de la carrera de Enfermería. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Técnica de Babahoyo | es-ES |
dc.relation | https://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/1022/721 | |
dc.rights | Derechos de autor 2021 Journal of Science and Research: Revista Ciencia e Investigación. ISSN 2528-8083 | es-ES |
dc.source | Journal of Science and Research: Revista Ciencia e Investigación; Vol. 5 No. CININGEC (2020): I CONGRESO INTERNACIONAL DE INVESTIGACIÓN, INNOVACIÓN Y GESTIÓN DEL CONOCIMIENTO; 459 - 476 | en-US |
dc.source | Journal of Science and Research; Vol. 5 Núm. CININGEC (2020): I CONGRESO INTERNACIONAL DE INVESTIGACIÓN, INNOVACIÓN Y GESTIÓN DEL CONOCIMIENTO; 459 - 476 | es-ES |
dc.source | 2528-8083 | |
dc.source | 2528-8083 | |
dc.subject | Professional communication skills, Nursing, Training. | en-US |
dc.subject | Competencia comunicativa profesional, enfermería, formación. | es-ES |
dc.title | Training of professional communicative competence in students of the nursing career during education at work | en-US |
dc.title | Formación de la competencia comunicativa profesional en estudiantes de la carrera de Enfermería durante la educación en el trabajo | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |