Trabajo colaborativo y el aprendizaje de las matemáticas en los alumnos de Economía de la UTEQ

dc.creatorYong Chang, Emilio Alberto
dc.creatorCedeño Abril, Egda Josefa
dc.creatorTubay Moreira, Maximo Fernando
dc.creatorCedeño Abril, Luis Belisario
dc.date2018-06-29
dc.date.accessioned2023-08-08T18:52:57Z
dc.date.available2023-08-08T18:52:57Z
dc.identifierhttps://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/271
dc.identifier10.26910/issn.2528-8083vol3iss10.2018pp10-15p
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8055116
dc.descriptionCollaborative learning is a guide that promotes the distribution of shares within the classroom to focus them on a social and academic learning experience since it lies in students to function in the group to run the tasks of combined fashion. Learning in this direction is due to the interchange of information between students, which are both specific to achieve proper learning and to expand the level of profit from others. Also, benefits student’s different structure, since each one contributes to the set with their skills and knowledge. The objective of this research is to demonstrate the benefits of collaborative work; highlighting the advantages over the traditional techniques used to cause significant learning in students or participants in the development of training in the area of mathematics course. At present, comprises a considerable increase in the educational training quality in different educational processes. It also enhances human quality, professionalism, vocation, and responsibility with which teachers rank the students in the production of knowledge and skills for the benefit of the community. We highlight the five components of collaborative learning.en-US
dc.descriptionEl objetivo de esta investigación, es demostrar los beneficios del trabajo colaborativo; destacando las ventajas sobre las técnicas tradi­cionales utilizados para originar aprendizaje significati­vo en los alumnos o los participantes en el desarrollo de un curso o una sesión de aprendizaje en el área de Matemáticas. En la actualidad, a nivel nacional, consta un incremento importante por la calidad formativa educacional en los diferentes procesos educativos. De esta manera, se realza mayormente la calidad humana, profesionalismo, vocación y la responsabilidad con que los docentes alinean a los es­tudiantes en la producción de conocimientos y destre­zas para beneficio de la colectividad. Se destaca los cinco compo­nentes del aprendizaje colaborativo.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Técnica de Babahoyoes-ES
dc.relationhttps://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/271/350
dc.relationhttps://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/271/443
dc.rightsDerechos de autor 2018 Journal of Science and Research: Revista Ciencia e Investigaciónes-ES
dc.sourceJournal of Science and Research: Revista Ciencia e Investigación; Vol. 3 No. 10 (2018): April - June; 10-15en-US
dc.sourceJournal of Science and Research; Vol. 3 Núm. 10 (2018): Abril - Junio; 10-15es-ES
dc.source2528-8083
dc.source2528-8083
dc.subjectCollaborative worken-US
dc.subjectlearning significationen-US
dc.subjectmathematics teachingen-US
dc.subjectcollaborative work componentsen-US
dc.subjectproblem-based learningen-US
dc.subjectTrabajo colaborativoes-ES
dc.subjectaprendizaje significativoes-ES
dc.subjectenseñanza de matemáticases-ES
dc.subjectcomponentes del trabajo colaborativoes-ES
dc.subjectaprendizaje basado en problemases-ES
dc.titleCollaborative work and the learning of mathematics in the students of economics of the UTEQen-US
dc.titleTrabajo colaborativo y el aprendizaje de las matemáticas en los alumnos de Economía de la UTEQes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Este ítem pertenece a la siguiente institución