Ecuador
| info:eu-repo/semantics/article
The training of the educational psychologist for inclusion and educational attention to the diversity of subjects with behavioral disorder.
La formación del psicopedagogo para la inclusión y atención educativa a la diversidad de sujetos con trastorno de conducta.
dc.creator | Fruto López, Yanelixa América | |
dc.creator | Más Sánchez, Pablo Raúl | |
dc.date | 2022-11-12 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-08T16:32:02Z | |
dc.date.available | 2023-08-08T16:32:02Z | |
dc.identifier | http://www.investigarmqr.com/ojs/index.php/mqr/article/view/125 | |
dc.identifier | 10.56048/MQR20225.6.4.2022.518-540 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8040060 | |
dc.description | This article proposes a pedagogical model in the training of the educational psychologist for the attention to subjects with conduct disorder. The proposed model reveals the possibilities it offers in the preparation of this professional. It was developed on a methodology with a mixed approach, supported by methods such as analysis-synthesis, induction-deduction, historical-logical, modeling, and systemic-structural-functional, interview, document analysis and observation. The essential relationships established between theory and practical requirements during the fulfillment of the psychopedagogist's professional functions are reached. | en-US |
dc.description | Este artículo propone un modelo pedagógico en la formación del psicopedagogo para la atención a los sujetos con trastorno de conducta. El modelo propuesto revela las posibilidades que ofrece en la preparación de este profesional. Se desarrolló sobre una metodología con un enfoque mixto, apoyado en métodos como el análisis-síntesis, la inducción-deducción, el histórico-lógico, la modelación, el sistémico-estructural-funcional, la entrevista, el análisis de documentos y la observación. Se arriba a las relaciones esenciales que se establecen entre la teoría y las exigencias prácticas durante el cumplimiento de las funciones profesionales del psicopedagogo. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.format | text/xml | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | MQR | es-ES |
dc.relation | http://www.investigarmqr.com/ojs/index.php/mqr/article/view/125/466 | |
dc.relation | http://www.investigarmqr.com/ojs/index.php/mqr/article/view/125/467 | |
dc.relation | http://www.investigarmqr.com/ojs/index.php/mqr/article/view/125/468 | |
dc.rights | Derechos de autor 2022 MQRInvestigar | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | MQRInvestigar; Vol. 6 No. 4 (2022): Edition frequency from October to December; 518-540 | en-US |
dc.source | MQRInvestigar ; Vol. 6 Núm. 4 (2022): Edición frecuencia de Octubre a Diciembre; 518-540 | es-ES |
dc.source | 2588-0659 | |
dc.subject | formación del psicopedagogo, modelo pedagógico, trastorno de conducta, escuela inclusiva. | es-ES |
dc.subject | professional training, pedagogical model, attention, conduct disorder, inclusive school. | en-US |
dc.title | The training of the educational psychologist for inclusion and educational attention to the diversity of subjects with behavioral disorder. | en-US |
dc.title | La formación del psicopedagogo para la inclusión y atención educativa a la diversidad de sujetos con trastorno de conducta. | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |