Liveworksheets to promote the reading habit in students of the fifth of basic.
Liveworksheets para fomentar el hábito lector en estudiantes del quinto de básica.
dc.creator | Cherres-Reinoso, Sandra Cecilia | |
dc.creator | Guevara-Vizcaíno, Claudio Fernando | |
dc.date | 2022-09-15 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-08T16:31:56Z | |
dc.date.available | 2023-08-08T16:31:56Z | |
dc.identifier | http://www.investigarmqr.com/ojs/index.php/mqr/article/view/94 | |
dc.identifier | 10.56048/MQR20225.6.3.2022.1712-1731 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8040020 | |
dc.description | This article focuses its study on the reading habits of students in the fifth year of Basic Education, for which its objective is to apply the Liveworksheets platform in the development of the reading habit in these students, considering the low statistical rates and the reality of the students. The methodology applied is a no experimental cross-sectional cohort, through the application of a test in which reading practice and habits are inquired according to the needs of our field of study, once the Liveworksheets tool is applied, a post-test to validate the effectiveness of the use of this tool in educational processes and teacher-student interaction. Obtaining positive data as a result, which induce and determine that the platform is obviously good and the reading habits of the students have improved significantly since there is a pleasant study environment. | en-US |
dc.description | El presente artículo centra su estudio en los hábitos de lectura en los estudiantes de quinto Año de Educación Básica para lo cual su objetivo es aplicar la plataforma Liveworksheets en el desarrollo del hábito lector en dichos estudiantes, considerando los bajos índices estadísticos y la realidad de los estudiantes. La metodología aplicada es no experimental de cohorte transversal, mediante la aplicación de un cuestionario en el que se indaga sobre la práctica de la lectura y sus hábitos de acuerdo a las necesidades de nuestro campo de estudio, una vez aplicada la herramienta Liveworsheets se aplica un postest para validar la efectividad del uso de esta herramienta en los procesos educativos y la interacción docente – estudiante. Obteniendo como resultado datos positivos, que inducen y determinan que la plataforma es evidentemente buena y los hábitos lectores de los estudiantes han mejorado significativamente ya que existe un ambiente agradable de estudio. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.format | text/xml | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | MQR | es-ES |
dc.relation | http://www.investigarmqr.com/ojs/index.php/mqr/article/view/94/337 | |
dc.relation | http://www.investigarmqr.com/ojs/index.php/mqr/article/view/94/338 | |
dc.relation | http://www.investigarmqr.com/ojs/index.php/mqr/article/view/94/339 | |
dc.rights | Derechos de autor 2022 MQRInvestigar | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | MQRInvestigar; Vol. 6 No. 3 (2022): Edition frequency from July to September; 1712-1731 | en-US |
dc.source | MQRInvestigar ; Vol. 6 Núm. 3 (2022): Edición frecuencia de Julio a Septiembre; 1712-1731 | es-ES |
dc.source | 2588-0659 | |
dc.subject | Hábito de lectura, Enseñanza de la lectura, Aprendizaje, Innovación educacional, Informática educativa. | es-ES |
dc.subject | Reading habit, Reading teaching, Learning, Educational innovation, Educational informatics. | en-US |
dc.title | Liveworksheets to promote the reading habit in students of the fifth of basic. | en-US |
dc.title | Liveworksheets para fomentar el hábito lector en estudiantes del quinto de básica. | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |