Factors associated with the purchase of low cost tickets for men and women between the ages of 20 and 50 in Metropolitan Lima

dc.contributorMauricio Andía, Martín Alonso
dc.creatorArciniega Giurcovich, Fadia
dc.date2020-09-21T18:25:34Z
dc.date2020-09-21T18:25:34Z
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dc.date2020-07-09
dc.date.accessioned2023-08-08T01:48:55Z
dc.date.available2023-08-08T01:48:55Z
dc.identifier0000 0001 2196 144X
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10757/652772
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7986053
dc.descriptionThe low-cost ticket format is a trend that has been establishing itself in the Peruvian market. However, due to different aspects the low-cost airlines have not managed to achieve the expected reception by Peruvian consumers. For this reason, this research will analyze factors associated with the purchase of low-cost tickets for men and women between 20 and 50 years of age in Lima. In this way, we select the variables hedonic value, utility value, social influence, price, promotions, website, purchase experience and perceived risk. In order to be able to evaluate the hypotheses, a mixed investigation has been developed. On the one hand, the qualitative study will analyze two focus groups on the target audience and three in-depth surveys of experts in the sector. On the other hand, for the quantitative study, a questionnaire was applied to 355 people. It should be noted that a multiple linear regression study was done. In this way, it was obtained the variables hedonic value, website and purchase experience had a relationship with the purchase intention. Finally, it is important that this investigation be one of the few investigations carried out on the factors that may present a relationship on the purchase of low-cost tickets in the Peruvian market.
dc.descriptionEl formato de pasajes low cost es una tendencia que ha ido estableciéndose en el mercado peruano. No obstante, no han logrado tener la acogida esperada por parte de los consumidores peruanos, debido a diferentes aspectos. Por ello, en la presente investigación se analizarán factores asociados a la compra de pasajes low cost en hombres y mujeres de 20 a 50 años. De esta manera, se han seleccionado las variables valor hedónico, valor utilitario, influencia social, precio, promociones, página web, experiencia de compra y riesgo percibido. Con la finalidad de poder comprobar las hipótesis se ha desarrollado una investigación mixta. Por un lado, en el estudio cualitativo se realizaron dos focus groups al público objetivo y tres encuestas a profundidad a expertos en el sector. Por otro lado, para el estudio cuantitativo se aplicó un cuestionario a 355 personas. Cabe mencionar que se hizo un estudio de regresión lineal múltiple. De esta manera, se obtuvo que las variables valor hedónico, página web y experiencia de compra fueron que las que presentaron una relación con la intención de compra. Finalmente, es importante mencionar que la presente investigación es una de las pocas investigaciones realizadas sobre los factores que pueden presentar una relación sobre compra de pasajes low cost en el mercado peruano.
dc.descriptionTrabajo de investigación
dc.formatapplication/epub
dc.formatapplication/msword
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
dc.publisherPE
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceRepositorio Académico - UPC
dc.sourceUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
dc.subjectPurchase intent
dc.subjectInfluencia social
dc.subjectShopping experience
dc.subjectSocial influence
dc.subjectExperiencia de compra
dc.subjectIntención de compra
dc.titleFactores asociados a la compra de pasajes low cost en hombres y mujeres de 20 a 50 años de Lima Metropolitana
dc.titleFactors associated with the purchase of low cost tickets for men and women between the ages of 20 and 50 in Metropolitan Lima
dc.typeTrabajo de investigación
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


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