Effectiveness and Students’ Perception of the Use of Pre-reading Strategies and Summaries: A Case Study of Adult EFL Students in a Reading Comprehension Course

dc.creatorBarrantes Torres, Daniela
dc.date2018-01-26
dc.date.accessioned2023-08-03T20:23:05Z
dc.date.available2023-08-03T20:23:05Z
dc.identifierhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/32147
dc.identifier10.15517/rlm.v0i27.32147
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7912621
dc.descriptionThis study is aimed at providing an answer to the questions of how the completion of pre-reading exercises and summaries can enhance learners’ reading comprehension and what their perceptions of the usefulness of these tools to read texts in English are. Students completed different pre-reading exercises including the adapted version of the K-W-L organizer to establish a connection between their background knowledge and the texts. They also wrote summaries in order to check their understanding of the gist of the texts. The review of the literature makes reference to the bene ts of using pre-reading strategies and summaries to better understand texts. The information gathered shows that learners were able to understand the main ideas of the texts, but some of them still had difficulties to analyze speci c details in order to carry out the course-related tasks. The results also indicate that students had contrasting points of view about the usefulness of both strategies to read texts in English be- fore and after the interventions.     Este estudio responde a las preguntas de cómo la realización de ejercicios de prelectura y resúmenes pueden mejorar la comprensión de lectura de los educandos y cuál es su percepción de la utilidad de estas herramientas para leer textos en inglés. Los estudiantes completaron diferentes ejercicios de prelectura, incluida la versión adaptada del diagrama K-W-L con el n de establecer una conexión entre su conocimiento previo y los textos. Además, escribieron resúmenes para comprobar su comprensión de la idea central de los textos. El marco teórico hace referencia a los bene cios de usar estrategias de prelectura y resúmenes para una mejor comprensión. Los datos obtenidos muestran que los estudiantes fueron capaces de comprender la idea principal de los textos pero algunos de ellos tuvieron di cultad en analizar detalles especí cos para llevar a cabo las asignaciones del curso. Los resultados también indican que los alumnos tuvieron puntos de vista contrastantes sobre la utilidad de ambas estrategias para leer textos en inglés antes y después de las intervenciones   en-US
dc.descriptionThis study is aimed at providing an answer to the questions of how the completion of pre-reading exercises and summaries can enhance learners’ reading comprehension and what their perceptions of the usefulness of these tools to read texts in English are. Students completed different pre-reading exercises including the adapted version of the K-W-L organizer to establish a connection between their background knowledge and the texts. They also wrote summaries in order to check their understanding of the gist of the texts. The review of the literature makes reference to the bene ts of using pre-reading strategies and summaries to better understand texts. The information gathered shows that learners were able to understand the main ideas of the texts, but some of them still had difficulties to analyze speci c details in order to carry out the course-related tasks. The results also indicate that students had contrasting points of view about the usefulness of both strategies to read texts in English be- fore and after the interventions.     Este estudio responde a las preguntas de cómo la realización de ejercicios de prelectura y resúmenes pueden mejorar la comprensión de lectura de los educandos y cuál es su percepción de la utilidad de estas herramientas para leer textos en inglés. Los estudiantes completaron diferentes ejercicios de prelectura, incluida la versión adaptada del diagrama K-W-L con el n de establecer una conexión entre su conocimiento previo y los textos. Además, escribieron resúmenes para comprobar su comprensión de la idea central de los textos. El marco teórico hace referencia a los bene cios de usar estrategias de prelectura y resúmenes para una mejor comprensión. Los datos obtenidos muestran que los estudiantes fueron capaces de comprender la idea principal de los textos pero algunos de ellos tuvieron di cultad en analizar detalles especí cos para llevar a cabo las asignaciones del curso. Los resultados también indican que los alumnos tuvieron puntos de vista contrastantes sobre la utilidad de ambas estrategias para leer textos en inglés antes y después de las intervenciones   es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.languagespa
dc.languageeng
dc.publisherEscuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/32147/31807
dc.relationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/32147/31808
dc.relationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/32147/35725
dc.sourceJournal Of Modern Languages; No. 27 (2017)en-US
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 27 (2017)es-ES
dc.source2215-5643
dc.source1659-1933
dc.source10.15517/rlm.v0i27
dc.subjectpre-reading strategiesen-US
dc.subjectK-W-L organizeren-US
dc.subjectschemataen-US
dc.subjectpost-readingen-US
dc.subjectsummariesen-US
dc.subjecttextsen-US
dc.subjectreading comprehensionen-US
dc.subjectestrategias de prelecturaen-US
dc.subjectdiagrama K-W-Len-US
dc.subjectesquemas mentalesen-US
dc.subjectposlecturaen-US
dc.subjectresúmenesen-US
dc.subjecttextosen-US
dc.subjectcomprensión de lecturaen-US
dc.subjectpre-reading strategieses-ES
dc.subjectK-W-L organizeres-ES
dc.subjectschemataes-ES
dc.subjectpost-readinges-ES
dc.subjectsummarieses-ES
dc.subjecttextses-ES
dc.subjectreading comprehensiones-ES
dc.subjectestrategias de prelecturaes-ES
dc.subjectdiagrama K-W-Les-ES
dc.subjectesquemas mentaleses-ES
dc.subjectposlecturaes-ES
dc.subjectresúmeneses-ES
dc.subjecttextoses-ES
dc.subjectcomprensión de lecturaes-ES
dc.titleEffectiveness and Students’ Perception of the Use of Pre-reading Strategies and Summaries: A Case Study of Adult EFL Students in a Reading Comprehension Courseen-US
dc.titleEffectiveness and Students’ Perception of the Use of Pre-reading Strategies and Summaries: A Case Study of Adult EFL Students in a Reading Comprehension Coursees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArticleen-US
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES


Este ítem pertenece a la siguiente institución