dc.creatorBarrantes Torres, Daniela
dc.creatorDíaz Soto, Natalia
dc.date2016-06-15
dc.date.accessioned2023-08-03T20:22:02Z
dc.date.available2023-08-03T20:22:02Z
dc.identifierhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/24683
dc.identifier10.15517/rlm.v0i24.24683
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7912521
dc.descriptionTo complete the master’s program in Teaching English as a Foreign Language at the University of Costa Rica, the teachers designed and taught an ESP course for ten students enrolled in a master’s program in Disability Studies. Three learners have visual impairments, and one has hypoacusis. Different curricular accommodations were made for them to work autonomously, but the results show that some could not always do so. However, their attitude towards learning English improved. This paper presents the challenges and outcomes of the lessons and materials used to raise awareness about the importance of inclusive classes, as well as recommendations to work with this population.  en-US
dc.descriptionPara completar el programa de la maestría en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera en la Universidad de Costa Rica, las docentes diseñaron e impartieron un curso de IFE para diez estudiantes en la maestría en Estudios sobre Discapacidad. Tres estudiantes tienen discapacidad visual y uno tiene hipoacusia. Se hicieron diversas adecuaciones curriculares para que ellos fueran autónomos, pero los resultados muestran que algunos no siempre lo lograron. Sin embargo, su actitud hacia el aprendizaje del inglés cambió positivamente. Este artículo presenta los retos y logros de las lecciones y materiales usados para crear conciencia sobre la importancia de clases inclusivas así como recomendaciones para trabajar con esta población. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherEscuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/24683/25264
dc.sourceJournal Of Modern Languages; No. 24 (2016)en-US
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 24 (2016)es-ES
dc.source2215-5643
dc.source1659-1933
dc.source10.15517/rlm.v0i24
dc.subjectdisabilitiesen-US
dc.subjectvisual impairmenten-US
dc.subjecthearing disabilityen-US
dc.subjectautonomyen-US
dc.subjecttasksen-US
dc.subjectcurricular accommodationsen-US
dc.subjectcurricular modificationsen-US
dc.subjectinclusivenessen-US
dc.subjectEnglish for Specific Purposes (ESP)en-US
dc.subjectdiscapacidadeses-ES
dc.subjectdiscapacidad visuales-ES
dc.subjectdiscapacidad auditivaes-ES
dc.subjectautonomíaes-ES
dc.subjecttareases-ES
dc.subjectadecuaciones curriculareses-ES
dc.subjectmodificaciones curriculareses-ES
dc.subjectinclusividades-ES
dc.subjectInglés con Fines Específicos (IFE)es-ES
dc.titleExperiences of Teaching an English for Specific Purposes Course to Students with Disabilitiesen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArticleen-US
dc.typeArtículoes-ES


Este ítem pertenece a la siguiente institución