dc.creator | Díaz-Ducca, Jenaro A. | |
dc.date | 2015-12-07 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-03T20:21:25Z | |
dc.date.available | 2023-08-03T20:21:25Z | |
dc.identifier | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/22348 | |
dc.identifier | 10.15517/rlm.v0i23.22348 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7912469 | |
dc.description | This article describes the implementation and results of an action research project where documentaries were used as input in order to decrease student self- perceived anxiety during oral assessment activities (round tables.) This action research project was developed in an open English program for adults in a public university in Costa Rica. Among the main results, 77% of students reported final decreased levels of anxiety when speaking in public, as well as increased motiva- tion and self-confidence. The most successful strategies were choosing relevant topics, the use of English captions, previous discussion for clarifying content comprehension, teacher and peer scaffolding, and time for students to prepare their notes. Students also showed an interest in watching more materials and engaging in non-assessed oral discussions as ways to further cope with anxiety. | en-US |
dc.description | Este artículo describe la implementación y los resultados de un proyecto de investigación acción donde se utilizaron documentales como insumo para disminuir los niveles de ansiedad autopercibida por los estudiantes, durante evaluaciones orales (mesas redondas). El proyecto se desarrolló en un programa libre de inglés para adultos en una universidad pública de Costa Rica. Entre los resultados, 77% de los estudiantes reportaron menores niveles finales de ansiedad al hablar en público, así como mayor motivación y autoconfianza. Las estrategias más exitosas fueron: escoger temas relevantes, uso de subtítulos en inglés, discusiones previas para aclarar el contenido y la comprensión, apoyo (scaffolding) tanto del profesor como de los pares, y tiempo para preparar las notas de sus intervenciones. Los estudiantes también mostraron un interés en ver más materiales y participar en discusiones no evaluadas como medios para seguir lidiando con la ansiedad. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica | es-ES |
dc.relation | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/22348/22505 | |
dc.source | Journal Of Modern Languages; No. 23 (2015) | en-US |
dc.source | Revista de Lenguas Modernas; Núm. 23 (2015) | es-ES |
dc.source | 2215-5643 | |
dc.source | 1659-1933 | |
dc.source | 10.15517/rlm.v0i23 | |
dc.subject | videos in the classroom | en-US |
dc.subject | documentaries in the classroom | en-US |
dc.subject | anxiety | en-US |
dc.subject | oral assessment | en-US |
dc.subject | round tables | en-US |
dc.subject | oral production strategies | en-US |
dc.subject | action research | en-US |
dc.subject | videos en el aula de inglés | es-ES |
dc.subject | documentales en el aula de inglés | es-ES |
dc.subject | ansiedad | es-ES |
dc.subject | evaluación oral | es-ES |
dc.subject | mesas redondas | es-ES |
dc.subject | estrategias para la producción oral | es-ES |
dc.subject | investigación acción | es-ES |
dc.title | Working with Documentaries in the EFL Classroom: Successful Strategies for Decreasing Anxiety during Oral Tests | en-US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Article | en-US |
dc.type | Artículo | es-ES |