Positive Oral Encouragement in the EFL Classroom, A Case Study through Action Research

dc.creatorDíaz Ducca, Jenaro
dc.date2014-12-03
dc.date.accessioned2023-08-03T20:20:56Z
dc.date.available2023-08-03T20:20:56Z
dc.identifierhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/17414
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7912408
dc.descriptionThis article reflects upon the usage of oral encouragement as an extrinsic affective strategy in an English for specific purposes course for chemists and chemistry students in a university setting. Facilitated by action research as a case study, this paper reports on how oral encouragement increases motivation and thus, oral participation in the classroom for a low-intermediate student. As a side effect, oral encouragement in the form of praise also fostered the student’s self -confidence. Finally, it was found that classroom management played an important role along with oral encouragement and self-confidence in order to increase oral participation. en-US
dc.descriptionEste artículo discute la aplicación del estímulo oral como una estrategia afectiva y emocional en una clase de inglés para fines específicos para estudiantes universitarios en un ambiente académico. Utilizando la técnica de la investigación en acción sobre un estudio de caso, se explica cómo el estímulo oral aumenta la motivación, y con ella, la participación oral en un estudiante de nivel intermedio bajo. Como efecto colateral, el estímulo oral como felicitación y alabanza también influyó sobre la autoconfianza del estudiante. Finalmente, se descubrió que el manejo de la clase también tenía una función importante junto al estímulo oral y la autoconfianza para lograr la participación oral. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherEscuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/17414/16924
dc.sourceJournal Of Modern Languages; No. 21 (2014)en-US
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 21 (2014)es-ES
dc.source2215-5643
dc.source1659-1933
dc.subjectoral encouragementen-US
dc.subjectaction researchen-US
dc.subjectaffective variablesen-US
dc.subjectEnglish for specific purposesen-US
dc.subjectmotivationen-US
dc.subjectoral productionen-US
dc.subjectestímulo orales-ES
dc.subjectinvestigación en acciónes-ES
dc.subjectvariables afectivases-ES
dc.subjectinglés con fines específicoses-ES
dc.subjectmotivaciónes-ES
dc.subjectproducción orales-ES
dc.titlePositive Oral Encouragement in the EFL Classroom, A Case Study through Action Researchen-US
dc.titlePositive Oral Encouragement in the EFL Classroom, A Case Study through Action Researches-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArticleen-US
dc.typeArtículoes-ES


Este ítem pertenece a la siguiente institución