Inquiry-Based Learning in an English as a Foreign Language Class: A Proposal
Inquiry-Based Learning in an English as a Foreign Language Class: A Proposal
dc.creator | Escalante Arauz, Patricia | |
dc.date | 2014-03-24 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-03T20:20:05Z | |
dc.date.available | 2023-08-03T20:20:05Z | |
dc.identifier | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/14031 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7912329 | |
dc.description | This paper analyzes the benefits of inquiry-based learning as an action model for an English as a Foreign Language Class (EFL). Nowadays, thanks to digital technologies, students have more access to native speakers of English and to information on the web that can become great allies in the acquisition of a foreign language. Teachers, on the other hand, want to know new methodologies to keep students motivated, and at the same time, offer them more opportunities to construct knowledge. Through inquiry-based learning and the integration of technology into the curriculum, students can improve linguistic skills, and at the same time they can learn different perspectives on a topic, different cultural aspects, and develop social skills. | en-US |
dc.description | Este artículo analiza los beneficios del aprendizaje por indagación como un modelo de acción para una clase de inglés como lengua extranjera. En el presente, gracias a las tecnologías digitales, los estudiantes tienen más acceso a hablantes nativos del inglés y a información en la web que pueden ser grandes aliados en la adquisición de un idioma extranjero. Por su parte, los educadores desean conocer nuevas metodologías que mantengan a los estudiantes motivados y que a la vez les permita mayores oportunidades para construir conocimiento. Por medio del aprendizaje por indagación y la integración de tecnología en el currículo, los estudiantes pueden mejorar sus destrezas lingüísticas y a la vez conocer diferentes perspectivas de un mismo tema, discutir sobre distintos aspectos culturales y desarrollar habilidades sociales. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica | es-ES |
dc.relation | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/14031/13337 | |
dc.source | Journal Of Modern Languages; No. 19 (2013) | en-US |
dc.source | Revista de Lenguas Modernas; Núm. 19 (2013) | es-ES |
dc.source | 2215-5643 | |
dc.source | 1659-1933 | |
dc.subject | approaches in language learning | en-US |
dc.subject | cognition | en-US |
dc.subject | inquiry | en-US |
dc.subject | technologies in education | en-US |
dc.subject | learning activities | en-US |
dc.subject | enfoques en el aprendizaje de la lengua | es-ES |
dc.subject | cognición | es-ES |
dc.subject | indagación | es-ES |
dc.subject | tecnologías en educación | es-ES |
dc.subject | actividades de aprendizaje | es-ES |
dc.title | Inquiry-Based Learning in an English as a Foreign Language Class: A Proposal | en-US |
dc.title | Inquiry-Based Learning in an English as a Foreign Language Class: A Proposal | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Article | en-US |
dc.type | Artículo | es-ES |