Code-Switching in the EFL Classroom: Friend or Foe?

dc.creatorAraya Ríos, Jacqueline
dc.creatorEspinoza Campos, Jorge Luis
dc.date2014-03-24
dc.date.accessioned2023-08-03T20:20:01Z
dc.date.available2023-08-03T20:20:01Z
dc.identifierhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/13948
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7912322
dc.descriptionBilingual speakers tend to switch codes when they communicate due to different reasons such as comfort, negotiation of meaning, mutual adjustment, and better comprehension. It is widely believed that bilingual learners code-switch because they have a poor level of proficiency in the second language. One of the goals of this article is to find out why Costa Rican bilingual students and teachers switch codes and what factors influence this behavior. For this purpose, a survey was carried out among both Costa Rican EFL students and professors. Additionally, the study seeks to identify when code-switching could be helpful for students’ learning.en-US
dc.descriptionAl comunicarse, las personas bilingües tienden a ir de un idioma al otro debido a diferentes factores, tales como la comodidad, la negociación de significados, la adaptación mutua y la búsqueda de una mejor comprensión. Se cree que los alumnos bilingües alternan códigos lingüísticos como resultado de un bajo nivel de competencia en la segunda lengua. Uno de los objetivos de esta investigación es averiguar por qué los estudiantes y profesores bilingües en Costa Rica alternan códigos y qué factores influyen en este comportamiento. Para ello, se aplicó una encuesta entre los estudiantes y profesores de la carrera de inglés como lengua extranjera. Además, es importante identificar las ventajas del cambio de código para el aprendizaje de los estudiantes.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherEscuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/13948/13254
dc.sourceJournal Of Modern Languages; No. 19 (2013)en-US
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 19 (2013)es-ES
dc.source2215-5643
dc.source1659-1933
dc.subjectbilingualismen-US
dc.subjectcode-switchingen-US
dc.subjectfactors and types of codeswitchingen-US
dc.subjectadvantages and disadvantagesen-US
dc.subjectbilingüismoes-ES
dc.subjectcambio de códigoses-ES
dc.subjectfactores y tipos de alternación lingüísticaes-ES
dc.subjectventajas y desventajases-ES
dc.titleCode-Switching in the EFL Classroom: Friend or Foe?en-US
dc.titleCode-Switching in the EFL Classroom: Friend or Foe?es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArticleen-US
dc.typeArtículoes-ES


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