Estéticas en plural. La moda popular en Bogotá

dc.creatorSalazar, Edward
dc.date2016-12-13
dc.date.accessioned2023-08-03T19:02:16Z
dc.date.available2023-08-03T19:02:16Z
dc.identifierhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/antropologia/article/view/26493
dc.identifier10.15517/cat.v26i2.26493
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7904652
dc.descriptionThis paper presents the results and considerations of my research on fashion, aesthetics and garments in Bogotá’s popular sectors during the 2011-2012 period, carried out through qualitative measurement techniques such as image analysis, ethnographic observation and interviews. The purpose is to analyze gaps and encounters between popular and hegemonic styles to explain the necessity of a conversation about types of fashion, and pointing out the existence of different aesthetic views that can’t be described by a singular concept. Popular fashion takes, reinterprets and challenges the material culture produced by hegemonic fashion, simultaneously producing it’s own references that must be considered as fashion because of it satisfies the premises of the concept. It reveals the class preconception that exist on the subject.en-US
dc.descriptionEste artículo presenta los resultados y las reflexiones de la investigación sobre la moda, la estética y la indumentaria en los sectores populares en Bogotá durante el 2011 y el 2012, realizada por medio de técnicas cualitativas como el análisis de la imagen, la observación etnográfica y la entrevista. El propósito es analizar las distancias y acercamientos que existen entre la moda popular y la moda hegemónica para dar cuenta de la necesidad de hablar de las modas, pues existen diferentes visiones estéticas que un concepto singular no recoge. La moda popular toma, reinterpreta y problematiza la cultura material de la indumentaria producida por la moda hegemónica, a la vez que produce sus propios referentes que deben ser considerados como moda por cumplir con las premisas fundamentales del concepto, develando la preconcepción de clase que existe sobre este tema.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.formatapplication/octet-stream
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/antropologia/article/view/26493/27602
dc.relationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/antropologia/article/view/26493/27612
dc.relationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/antropologia/article/view/26493/27613
dc.rightsDerechos de autor 2016 Edward Salazares-ES
dc.sourceCuadernos de Antropología; Vol. 26 No. 2 (2016): July-December; 51-68en-US
dc.sourceCuadernos de Antropología; Vol. 26 Núm. 2 (2016): Julio-Diciembre; 51-68es-ES
dc.sourceCuadernos de Antropología; Vol. 26 N.º 2 (2016): Julio-Diciembre; 51-68pt-PT
dc.source2215-356X
dc.source1409-3138
dc.source10.15517/cat.v26i2
dc.subjectPopular cultureen-US
dc.subjectattireen-US
dc.subjecthegemonyen-US
dc.subjectconsumptionen-US
dc.subjectaestheticen-US
dc.subjectCultura populares-ES
dc.subjectindumentariaes-ES
dc.subjecthegemoníaes-ES
dc.subjectconsumoes-ES
dc.subjectestéticaes-ES
dc.titleAesthetics in plural. Popular fashion in Bogotáen-US
dc.titleEstéticas en plural. La moda popular en Bogotáes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArticlees-ES


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