Percepción de los estudiantes del Repertorio de Problemas Ecológicos de la Escuela de Estudios Generales sobre los elementos curriculares del curso, así como promotor de Educación Ambiental

dc.creatorJiménez-Morales, Ana Patricia
dc.creatorSoto-Lugo, Vernon
dc.date2015-06-27
dc.date.accessioned2023-08-03T18:35:54Z
dc.date.available2023-08-03T18:35:54Z
dc.identifierhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/estudios/article/view/19866
dc.identifier10.15517/re.v0i30.19866
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7902020
dc.descriptionThis paper evaluates the perception of the students of the Repertoire of Ecological Problems of the 2nd half of 2013, through a survey to 200 students. The perception of informants about the evaluated aspects of the course is highly positive. In all the items evaluated students qualified the course of very good to excellent, the percentages ranging between 65% and 96%. The results of the survey confirm us that the course is in according with the three pillars of the University: teaching, research and social expansion. Both the research and social action (environmental action) focusing on the national reality. The course carries out an environmental education among students, promoting the development of a strong environmental awareness that will support their professional development. Students are satisfied with the course and with activities such as environmental action and the study field trips, which are considered by them very important.en-US
dc.descriptionEste artículo evalúa la percepción de los estudiantes del Repertorio de Problemas Ecológicos del 2do semestre del 2013, mediante una encuesta a 200 estudiantes, equivalentes al 74,07 % del total de matriculados en este curso. La percepción de los informantes sobre los diferentes aspectos evaluados del curso es altamente positiva. En todos rubros evaluados los estudiantes calificaron el curso de muy bueno a excelente, oscilando los porcentajes entre un 65% y un 96%. Los resultados de la encuesta nos confirman que el curso cumple con los tres pilares de la Universidad: la docencia, la investigación y la acción social. Tanto la acción social  (acción ambiental), así como la investigación, se centran en la realidad nacional. El curso realiza una Educación Ambiental entre el estudiantado promoviendo el desarrollo de una conciencia ambiental sólida que los va a acompañar durante su desarrollo profesional. Los estudiantes se sienten satisfechos con el curso y con actividades como la acción ambientalista y las giras de estudio, las cuales son consideradas por ellos de suma importancia. This paper evaluates the perception of the students of the Repertoire of Ecological Problems of the 2nd half of 2013, through a survey to 200 students. The perception of informants about the evaluated aspects of the course is highly positive. In all the items  evaluated  students  qualified  the  course  of  very  good  to  excellent,  the percentages ranging between 65% and 96%. The results of the survey confirm us that  the  course  is  in  according  with  the  three  pillars  of  the  University:  teaching, research and social expansion. Both the research and social action (environmental action) focusing  on  the  national  reality. The  course  carries  out  an  environmental education  among  students, promoting  the development  of a strong environmental awareness that will support their professional development. Students are satisfied with the course and with activities such as environmental action and the study field trips, which are considered by them very important. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/estudios/article/view/19866/20190
dc.rightsDerechos de autor 2015 Estudioses-ES
dc.sourceEstudios; No. 30 (2015): Junio 2015 - Noviembre 2015; 520-552en-US
dc.sourceEstudios; Núm. 30 (2015): Junio 2015 - Noviembre 2015; 520-552es-ES
dc.sourceEstudios; N.º 30 (2015): Junio 2015 - Noviembre 2015; 520-552pt-PT
dc.source1659-3316
dc.source1659-1925
dc.source10.15517/re.v0i30
dc.subjectEcological Problemsen-US
dc.subjectEnvironmental Educationen-US
dc.subjectSchool of General Studiesen-US
dc.subjectHumanitiesen-US
dc.subjectCurriculumen-US
dc.subjectProblemas Ecológicoses-ES
dc.subjectEducación Ambientales-ES
dc.subjectEscuela de Estudios Generaleses-ES
dc.subjectHumanidadeses-ES
dc.subjectCurrículoes-ES
dc.titlePerception of students Repertory Ecological Problems of the School of General Studies curriculum course elements as well as promoting environmental educationen-US
dc.titlePercepción de los estudiantes del Repertorio de Problemas Ecológicos de la Escuela de Estudios Generales sobre los elementos curriculares del curso, así como promotor de Educación Ambientales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArticlees-ES


Este ítem pertenece a la siguiente institución