Fossilization and Acquisition: A Study of Learner Language
Fossilization and Acquisition: A Study of Learner Language
dc.creator | Hasbún Hasbún, Leyla | |
dc.date | 2008-05-10 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-03T16:44:49Z | |
dc.date.available | 2023-08-03T16:44:49Z | |
dc.identifier | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/4280 | |
dc.identifier | 10.15517/rfl.v33i1.4280 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7889729 | |
dc.description | This cross-sectional study examined the most frequent grammar errors made by 159 EFL college students. The data consisted of eight sets of writing samples produced either in class or out of class as part of the regular course activities. They were evaluated, and the errors were classified according to an error taxonomy. Results indicate that although the frequency of certain errors increases and decreases unpredictably across levels, errors pertaining to subject omission, subject verb agreement and negative forms tend to be more common in beginners. Furthermore, errors related to the use of articles and prepositions and incorrect verb forms were the most frequent categories across levels. | en-US |
dc.description | Este artículo estudia los errores gramaticales más frecuentes de 159 estudiantes universitarios de inglés como lengua extranjera. Los datos se tomaron de 8 grupos de composiciones que fueron escritas en clase o de tarea, como parte de las actividades del curso. Estas fueron evaluadas y los errores se clasificaron de acuerdo con una taxonomía y se calculó su frecuencia. Los resultados muestran que a pesar de que la frecuencia de ciertos errores aumenta y disminuye en forma aparentemente impredecible, los errores relacionados con la omisión del sujeto, la concordancia entre sujeto y verbo y las formas negativas son más co munes en los principiantes. Además, se observó que los errores en el uso de los artículos, las preposiciones y las formas verbales fueron los más frecuentes en todos los niveles. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Universidad de Costa Rica | es-ES |
dc.relation | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/4280/4104 | |
dc.rights | Derechos de autor 2014 Revista de Filología y Lingüística de la Universidad de Costa Rica | es-ES |
dc.source | Revista de Filología y Lingüística; Volumen 33, Número 1; 113-129 | en-US |
dc.source | Revista de Filología y Lingüística de la Universidad de Costa Rica; Volumen 33, Número 1; 113-129 | es-ES |
dc.source | Revista de Filología y Lingüística; Volumen 33, Número 1; 113-129 | pt-PT |
dc.source | 2215-2628 | |
dc.source | 0377-628X | |
dc.subject | Error analysis | en-US |
dc.subject | fossilization | en-US |
dc.subject | language acquisition | en-US |
dc.subject | articles | en-US |
dc.subject | prepositions | en-US |
dc.subject | análisis de errores | es-ES |
dc.subject | fosilización | es-ES |
dc.subject | adquisición de una lengua | es-ES |
dc.subject | artículos | es-ES |
dc.subject | preposiciones | es-ES |
dc.title | Fossilization and Acquisition: A Study of Learner Language | en-US |
dc.title | Fossilization and Acquisition: A Study of Learner Language | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Text | en-US |
dc.type | Article | es-ES |