Fossilization and Acquisition: A Study of Learner Language

dc.creatorHasbún Hasbún, Leyla
dc.date2008-05-10
dc.date.accessioned2023-08-03T16:44:49Z
dc.date.available2023-08-03T16:44:49Z
dc.identifierhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/4280
dc.identifier10.15517/rfl.v33i1.4280
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7889729
dc.descriptionThis cross-sectional study examined the most frequent grammar errors made by 159 EFL college students. The data consisted of eight sets of writing samples produced either in class or out of class as part of the regular course activities. They were evaluated, and the errors were classified according to an error taxonomy. Results indicate that although the frequency of certain errors increases and decreases unpredictably across levels, errors pertaining to subject omission, subject verb agreement and negative forms tend to be more common in beginners. Furthermore, errors related to the use of articles and prepositions and incorrect verb forms were the most frequent categories across levels.en-US
dc.descriptionEste artículo estudia los errores gramaticales más frecuentes de 159 estudiantes universitarios de inglés como lengua extranjera. Los datos se tomaron de 8 grupos de composiciones que fueron escritas en clase o de tarea, como parte de las actividades del curso. Estas fueron evaluadas y los errores se clasificaron de acuerdo con una taxonomía y se calculó su frecuencia. Los resultados muestran que a pesar de que la frecuencia de ciertos errores aumenta y disminuye en forma aparentemente impredecible, los errores relacionados con la omisión del sujeto, la concordancia entre sujeto y verbo y las formas negativas son más co munes en los principiantes. Además, se observó que los errores en el uso de los artículos, las preposiciones y las formas verbales fueron los más frecuentes en todos los niveles.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/4280/4104
dc.rightsDerechos de autor 2014 Revista de Filología y Lingüística de la Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.sourceRevista de Filología y Lingüística; Volumen 33, Número 1; 113-129en-US
dc.sourceRevista de Filología y Lingüística de la Universidad de Costa Rica; Volumen 33, Número 1; 113-129es-ES
dc.sourceRevista de Filología y Lingüística; Volumen 33, Número 1; 113-129pt-PT
dc.source2215-2628
dc.source0377-628X
dc.subjectError analysisen-US
dc.subjectfossilizationen-US
dc.subjectlanguage acquisitionen-US
dc.subjectarticlesen-US
dc.subjectprepositionsen-US
dc.subjectanálisis de erroreses-ES
dc.subjectfosilizaciónes-ES
dc.subjectadquisición de una lenguaes-ES
dc.subjectartículoses-ES
dc.subjectpreposicioneses-ES
dc.titleFossilization and Acquisition: A Study of Learner Languageen-US
dc.titleFossilization and Acquisition: A Study of Learner Languagees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeTexten-US
dc.typeArticlees-ES


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