dc.contributorDr. David Ricardo Heres del Valle
dc.creatorEscandón Cesarman, Rodrigo
dc.date2017-09-18T20:01:22Z
dc.date2017-09-18T20:01:22Z
dc.date2017
dc.date.accessioned2023-07-21T16:43:14Z
dc.date.available2023-07-21T16:43:14Z
dc.identifier156908.pdf
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11651/1714
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7735148
dc.descriptionUrbanists, journalists, and activists have long argued that street life is beneficial for urban communities. In economic terms, there is a positive externality to having commercial activity on the street. However, in the case of sidewalk cafés and restaurants, a common resource (the sidewalk) becomes semi-privatized; there is a clear cost for the inhabitants of the city and a benefit for private shop owners. In this study, I use a cross-sectional hedonic pricing econometric model to isolate the effects of placing furniture on the sidewalk on real estate rent prices using data from Mexico City.
dc.formatapplication/PDF
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dc.languageeng
dc.publisherEl Autor
dc.rightsCon fundamento en los artículos 21 y 27 de la Ley Federal del Derecho de Autor y como titular de los derechos moral y patrimonial, otorgo de manera gratuita y permanente al Centro de Investigación y Docencia Económicas, A.C. y a su Biblioteca autorización para que fije la obra en cualquier medio, incluido el electrónico, y la divulguen entre sus usuarios, profesores, estudiantes o terceras personas, sin que pueda percibir por tal divulgación una contraprestación.
dc.rightsCreative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional CC BY-NC-ND
dc.subjectReal property -- Prices -- Effect of sidewalks on -- Mexico -- Mexico City -- Statistical methods.
dc.subjectSidewalks -- Mexico -- Mexico City -- Law and legislation.
dc.titleThe impact of commercial sidewalk use on real estate prices in México City
dc.typeTesis de maestría
dc.proquest.rightsNo


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