Visual arts, teaching and pandemic

dc.creatorMarchiano, Pilar
dc.date2020
dc.date2020-12-09T15:31:46Z
dc.date.accessioned2023-07-14T23:39:02Z
dc.date.available2023-07-14T23:39:02Z
dc.identifierhttp://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/110495
dc.identifierissn:2451-6643
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7451453
dc.descriptionEste artículo reflexiona acerca de la enseñanza de las Artes Visuales durante la pandemia del coronavirus y el consecuente aislamiento. La distancia de la praxis docente habitual permite tener una profunda vigilancia epistemológica: ¿a quiénes enseñamos?, ¿cuál es el sentido de la enseñanza?, ¿qué y cómo enseñamos? Este contexto de urgencia, en el cual se adoptó la virtualidad como herramienta educativa, nos plantea interrogantes sobre las relaciones de enseñanza-aprendizaje, la dinámica de las clases, la planificación, los objetivos, las consignas y la evaluación.
dc.descriptionThis article ponders on the teaching of the Visual Arts during the coronavirus pandemic and the quarantine. The distance from the usual teaching practice allows us to have a profound epistemological vigilance: who do we teach? What is the purpose of teaching? What do we teach? How do we teach? In this context of urgency, the virtuality was adopted as an educational tool. This raises questions about teaching-learning relationships, class dynamics, planning, objectives, instructions and evaluation.
dc.descriptionFacultad de Artes
dc.formatapplication/pdf
dc.languagees
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
dc.subjectBellas Artes
dc.subjectEducación
dc.subjectArtes visuales
dc.subjectEnseñanza
dc.subjectPandemias
dc.subjectVisual arts
dc.subjectTeaching
dc.subjectPandemic
dc.titleArtes visuales, enseñanza y pandemia
dc.titleVisual arts, teaching and pandemic
dc.typeArticulo
dc.typeArticulo


Este ítem pertenece a la siguiente institución