A literature review about Argentinian educational management in times of change
Una revisión bibliográfica sobre la gestión educativa argentina en tiempos de cambio
dc.creator | Vicente, María Eugenia | |
dc.date | 2016 | |
dc.date | 2020-10-07T13:11:29Z | |
dc.date.accessioned | 2023-07-14T22:41:51Z | |
dc.date.available | 2023-07-14T22:41:51Z | |
dc.identifier | http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/106329 | |
dc.identifier | https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0212679616300202 | |
dc.identifier | issn:0212-6796 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7447866 | |
dc.description | The aim of this article is to collect appropriate information on the characteristics of educational anagement in times of reforms or changes in its institutional structures. This review adopts a descriptive qualitative methodology and applies documentary analysis as a technique to identify, describe and represent the content of the documents in a way other than the originals’, in order to enable its diffusion and use for other research studies and documents on educational management. The findings are intended to participate in a discussion about the set of routines, habits and institutional practices that form educational management in times of reform. | |
dc.description | Este artículo tiene el objetivo de recopilar la información relevante sobre las características que presenta la gestión educativa en momentos de reformas o cambios en sus estructuras institucionales. La metodología responde a un diseño de tipo cualitativo descriptivo y la técnica utilizada es el análisis documental; está dirigida a identificar, describir y representar el contenido de los documentos de forma distinta a la original, con el propósito de posibilitar su difusión y uso para otras investigaciones y documentos sobre gestión educativa. Las conclusiones están destinadas a participar en un debate sobre el conjunto de rutinas, hábitos y prácticas institucionales que configuran la gestión educativa en tiempos de reforma. | |
dc.description | Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | 102-111 | |
dc.language | en | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
dc.rights | Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) | |
dc.subject | Educación | |
dc.subject | educational management | |
dc.subject | education reform | |
dc.subject | social inclusion | |
dc.subject | secondary education | |
dc.subject | Argentina | |
dc.subject | gestión educativa | |
dc.subject | Reforma de la educación | |
dc.subject | inclusión social | |
dc.subject | educación secundaria | |
dc.title | A literature review about Argentinian educational management in times of change | |
dc.title | Una revisión bibliográfica sobre la gestión educativa argentina en tiempos de cambio | |
dc.type | Articulo | |
dc.type | Articulo |