Recurso ideal para pronunciación inglesa: creencias de docentes de ILE no nativos
The ideal English pronunciation resource: non-native teachers’ beliefs
dc.creator | Castillo Rodríguez, Cristina | |
dc.creator | Torrado Cespón, Milagros | |
dc.creator | Lago Ferreiro, Alfonso | |
dc.date | 2023-02-11 | |
dc.date.accessioned | 2023-07-13T23:34:36Z | |
dc.date.available | 2023-07-13T23:34:36Z | |
dc.identifier | https://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/39672 | |
dc.identifier | 10.5281/zenodo.7637478 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7427121 | |
dc.description | This paper aimed to explore teachers’ beliefs on the digital resources for an adequate practice of English pronunciation/phonetics. Two teacher samples were collected: preuniversity teachers (secondary education and vocational training) (PU = 51) and university teachers (UN = 76). The results showed that i) PU teachers usually employed paperbased materials from textbooks whilst UN teachers created their own materials; ii) pronunciation practice was integrated into activities devoted to practising speaking and listening skills; iii) teachers would like to employ more materials to download and specialized websites to practice phonetics; and iv) their ideal resource should be ‘reusable’, ‘multimedial’, and ‘open’. | en-US |
dc.description | El principal objetivo es explorar la opinión del profesorado sobre los recursos digitales para practicar pronunciación/fonética inglesa de forma adecuada. Se recopilaron dos muestras: preuniversitario (secundaria y formación profesional) (PU = 51) y universitario (UN = 76). Los resultados mostraron que i) los PU normalmente utilizaban más materiales en papel (libros) mientras que los UN creaban sus propios materiales; ii) la pronunciación se suele practicar en actividades de producción y comprensión orales; iii) a los dos grupos les gustaría usar más materiales para descargar y páginas especializadas para practicar fonética; y iv) las principales características que ambos grupos consideraban esenciales fueron ‘reusable’, ‘multimedia’, y ‘abierto. | es-ES |
dc.format | text/html | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad del Zulia | es-ES |
dc.relation | https://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/39672/44794 | |
dc.relation | https://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/39672/44840 | |
dc.source | Opción; Vol. 39 Núm. 100 (2023); 131-154 | es-ES |
dc.source | 2477-9385 | |
dc.source | 1012-1587 | |
dc.subject | English pronunciation | en-US |
dc.subject | teachers’ perceptions | en-US |
dc.subject | English as a Foreign Language | en-US |
dc.subject | tools | en-US |
dc.subject | pronunciación inglesa | es-ES |
dc.subject | percepciones docentes | es-ES |
dc.subject | inglés como lengua extranjera | es-ES |
dc.subject | herramientas | es-ES |
dc.title | Recurso ideal para pronunciación inglesa: creencias de docentes de ILE no nativos | en-US |
dc.title | The ideal English pronunciation resource: non-native teachers’ beliefs | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo revisado por pares | es-ES |