The ideal English pronunciation resource: non-native teachers’ beliefs

dc.creatorCastillo Rodríguez, Cristina
dc.creatorTorrado Cespón, Milagros
dc.creatorLago Ferreiro, Alfonso
dc.date2023-02-11
dc.date.accessioned2023-07-13T23:34:36Z
dc.date.available2023-07-13T23:34:36Z
dc.identifierhttps://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/39672
dc.identifier10.5281/zenodo.7637478
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7427121
dc.descriptionThis paper aimed to explore teachers’ beliefs on the digital resources for an adequate practice of English pronunciation/phonetics. Two teacher samples were collected: preuniversity teachers (secondary education and vocational training) (PU = 51) and university teachers (UN = 76). The results showed that i) PU teachers usually employed paperbased materials from textbooks whilst UN teachers created their own materials; ii) pronunciation practice was integrated into activities devoted to practising speaking and listening skills; iii) teachers would like to employ more materials to download and specialized websites to practice phonetics; and iv) their ideal resource should be ‘reusable’, ‘multimedial’, and ‘open’.en-US
dc.descriptionEl principal objetivo es explorar la opinión del profesorado sobre los recursos digitales para practicar pronunciación/fonética inglesa de forma adecuada. Se recopilaron dos muestras: preuniversitario  (secundaria y  formación profesional) (PU = 51) y universitario (UN = 76). Los resultados mostraron que i) los PU normalmente utilizaban más materiales en papel (libros) mientras que los UN creaban sus propios materiales; ii) la pronunciación se suele practicar en actividades de producción y comprensión orales; iii) a los dos grupos les gustaría usar más materiales para descargar y páginas especializadas para practicar fonética; y iv) las principales características que ambos grupos consideraban esenciales fueron ‘reusable’, ‘multimedia’, y ‘abierto.es-ES
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Zuliaes-ES
dc.relationhttps://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/39672/44794
dc.relationhttps://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/39672/44840
dc.sourceOpción; Vol. 39 Núm. 100 (2023); 131-154es-ES
dc.source2477-9385
dc.source1012-1587
dc.subjectEnglish pronunciationen-US
dc.subjectteachers’ perceptionsen-US
dc.subjectEnglish as a Foreign Languageen-US
dc.subjecttoolsen-US
dc.subjectpronunciación inglesaes-ES
dc.subjectpercepciones docenteses-ES
dc.subjectinglés como lengua extranjeraes-ES
dc.subjectherramientases-ES
dc.titleRecurso ideal para pronunciación inglesa: creencias de docentes de ILE no nativosen-US
dc.titleThe ideal English pronunciation resource: non-native teachers’ beliefses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


Este ítem pertenece a la siguiente institución