"Gathering What is Left": A Conversation with Ariana Brown;
"Gathering What is Left": A Conversation with Ariana Brown

dc.creatorDeckman, Joshua R.
dc.creatorBrown, Ariana
dc.date2023-02-26
dc.date.accessioned2023-07-12T23:12:49Z
dc.date.available2023-07-12T23:12:49Z
dc.identifierhttps://revistas.upr.edu/index.php/dialogos/article/view/20986
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7422088
dc.descriptionIn her collection of poetry, We Are Owed., Ariana Brown asks the reader to develop a Black consciousness by rejecting U.S., Chicano, mestizo, and Mexican nationalism in order to confront anti-Black erasure and empire-building. Brown “maps” not only the racialized, but also the gendered and sexualized experiences of Afro-Mexicans in the diaspora. In this conversation, Brown highlights the necessity to consider everyday life as a space that is rife with historical, political, and cultural information. Brown builds upon Dionne Brand’s concept of “gathering what is left,” that is, making community and archive through imagining not only what might have been, but also through concrete practices in the here-and-now to not only build new strategies for resistance and refusal, but also to forge a future of care, love, pleasure, and joy—to make the world anew.en-US
dc.descriptionEn su colección de poesía, We Are Owed., Ariana Brown le pide al lector que desarrolle una conciencia negra mediante un rechazo al nacionalismo estadounidense, chicano, mestizo y mexicano para enfrentarse a la violencia anti-negra y a la construcción de imperios. De este modo, Brown “traza una ruta” de las experiencias racializadas, pero también las de género y sexualizadas de los afromexicanos en la diáspora. En esta conversación, Brown destaca la necesidad de considerar la vida cotidiana como un espacio repleto de información histórica, política y cultural. Además, Brown se basa en el concepto de Dionne Brand de “recoger lo que queda,” es decir, hacer comunidad y archivo a través de imaginar no sólo lo que podría haber sido, sino también a través de las prácticas imaginarias y concretas en el aquí y ahora para no sólo construir nuevas estrategias de resistencia, sino también para forjar un futuro de cuidado, amor, placer y alegría; es decir, para hacer el mundo de nuevo.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Puerto Rico, Recinto de Río Piedrases-ES
dc.relationhttps://revistas.upr.edu/index.php/dialogos/article/view/20986/18493
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceDiálogos; Issue 112 (2023); 85-105en-US
dc.sourceDiálogos; Núm. 112 (2023); 85-105es-ES
dc.source2693-9339
dc.source0012-2122
dc.subjectnegritudes-ES
dc.subjectdiáspora africanaes-ES
dc.subjectMéxicoes-ES
dc.subjectEstados Unidoses-ES
dc.subjectpoesíaes-ES
dc.subjectBlacknessen-US
dc.subjectAfrican Diasporaen-US
dc.subjectMexicoen-US
dc.subjectUnited Statesen-US
dc.subjectPoetryen-US
dc.title"Gathering What is Left": A Conversation with Ariana Brownen-US
dc.title"Gathering What is Left": A Conversation with Ariana Brownes-ES
dc.title"Gathering What is Left": A Conversation with Ariana Brownfr-FR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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