Ayacucho altarpiece
Retablo ayacuchano
dc.creator | Prada, Felicita | |
dc.creator | Vergara, Maria | |
dc.date | 1984-01-01 | |
dc.date.accessioned | 2023-07-12T19:19:54Z | |
dc.date.available | 2023-07-12T19:19:54Z | |
dc.identifier | https://fondoeditorial.unmsm.edu.pe/index.php/fondoeditorial/catalog/book/354 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7413654 | |
dc.description | In 1984 the researchers Prada and Vergara published Ayacuchano Retablo, a bachelor's thesis in Social Anthropology from the San Cristóbal de Huamanga University (Ayacucho) sustained in 1977, a pioneer in applying field interviews to the altarpieces and in recognizing the independent aesthetics of Ayacucho altarpieces. . The anthropologists decide that the altarpiece is an artistic handicraft, and that its creator is a "producer" but not an artisan artist, who is very occasionally named a popular artist. | en-US |
dc.description | En 1984 las investigadoras Prada y Vergara publican Retablo Ayacuchano, tesis de bachiller en Antropología Social de la Universidad San Cristóbal de Huamanga (Ayacucho) sustentada en 1977, pionera en aplicar entrevistas de campo a los retablistas y en reconocer la estética independiente de los retablos ayacuchanos. Las antropólogas resuelven que el retablo es una artesanía artística, y que su artífice es un “productor” mas no un artesano artista, al cual muy ocasionalmente se le nombra artista popular. | es-ES |
dc.format | Audio (AA) | |
dc.publisher | Fondo Editorial UNMSM | en-US |
dc.publisher | Fondo Editorial UNMSM | es-ES |
dc.source | Fondo Editorial UNMSM; | en-US |
dc.source | Fondo Editorial UNMSM; | es-ES |
dc.subject | Arte popular - Perú - Ayacucho (Dpto.) | es-ES |
dc.subject | Retablos - Perú - Ayacucho (Dpto.) | es-ES |
dc.title | Ayacucho altarpiece | en-US |
dc.title | Retablo ayacuchano | es-ES |
dc.type | Libro | es-ES |
dc.type | text | es-ES |
dc.type | en-US |