dc.contributorGuerra Vásquez, Marina
dc.contributorFlores Nunta, Saul
dc.creatorSánchez Arbaiza, Neri Nabela
dc.date.accessioned2023-02-20T15:35:03Z
dc.date.accessioned2023-06-02T12:37:14Z
dc.date.available2023-02-20T15:35:03Z
dc.date.available2023-06-02T12:37:14Z
dc.date.created2023-02-20T15:35:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8823
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6541682
dc.description.abstractThis research was aimed at determining the relationship between the priority levels of the suit and the waiting time in the care of patients in the emergency service of the Regional Hospital of Loreto, Iquitos 2020. it is a descriptive, correlational, cross-sectional, prospective investigation, applied to 138 patients the triage priority level assessment form and emergency waiting time. The results show that, of the 70.3% who had adequate waiting, 36.2% qualified with triage III priority, finding a significant statistical relationship (p=0.001). The average waiting time of patients with priority I, is less than the waiting of patients with priority III and IV (p<0.05). The study concludes that the majority of patients who attend the emergency service of the Regional Hospital of Loreto qualify as priority III and the waiting time aim of determining the relationship between triage priority levels and waiting time is 70.3%.
dc.description.abstractEsta investigación fue con el objetivo de determinar la relación entre los niveles de prioridad del Triaje y el tiempo de espera en la atención de pacientes del servicio de emergencia del Hospital Regional de Loreto. Se trata de una investigación descriptiva, correlacional, transversal, prospectivo; se aplicó a 138 pacientes la Ficha de valoración del nivel de prioridad del triaje y tiempo de espera en emergencia. Los resultados muestran que, del 70,3% que tuvieron tiempo de espera adecuado, el 36,2% calificaron con prioridad de Triaje III, encontrando relación estadística significativa (p = 0,001). El tiempo promedio de espera de los pacientes con prioridad I, es menor que el tiempo de espera de los pacientes con prioridad III y IV (p<0,05). El estudio concluyó que, la mayoría de pacientes que acuden al servicio de emergencia del Hospital Regional de Loreto califican con prioridad III y el tiempo de espera es adecuado en un 70.3%.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana
dc.publisherPE
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAtención al paciente
dc.subjectTraije
dc.subjectAtención ambulatoria
dc.subjectMedida del tiempo
dc.titlePrioridad del traije y tiempo de espera en la atención de pacientes de emergencia del Hospital Regional de Loreto, Iquitos 2020
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


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