dc.contributor | Bustamante Guerrero, Gilberto Indalecio | |
dc.creator | Juárez Echevarria, Angélica | |
dc.date.accessioned | 2023-05-23T20:46:11Z | |
dc.date.available | 2023-05-23T20:46:11Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1203 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6406934 | |
dc.description.abstract | The research is descriptive simple with a non experimental cross sought to determine the performance level of secondary teachers according the teachers, the students and the vice- principal in an Educational Police Institution in Callao Region -2009. The sample selection is nonrandom. Three instruments were applied developed by Ministry of education of Peru, adapted by the author and validated by experts using V Aiken with a high level of validity and reliability, designed for 22 teachers from the Ministry of Interior, Ministry of Education and APAFA, for 150 students and for the vice- principal. Three dimensions are measured; they are educational work planning, management of teaching and learning process and professional responsibilities. The results disclose a good performance as teachers with 59, 1%, students with 73, 3% and the vice principal with 59, 1%. Concluding there is a high tendency to have good levels of performance. | |
dc.description.abstract | La investigación es de tipo descriptivo simple con un diseño no experimental que buscó determinar el nivel del desempeño de los docentes de secundaria según el docente, el estudiante y el subdirector de formación general en una institución educativa policial de la Región Callao -2009. La muestra es no probabilística disponible. Se aplicó tres instrumentos elaborado por el Ministerio de educación del Perú, adaptado por la autora y validado por juicio de expertos mediante V de Aiken con un alto nivel de validez y confiabilidad, dirigido a 22 docentes pertenecientes al Ministerio del Interior, Ministerio de Educación y APAFA, a 150 estudiantes y al subdirector de formación general. Se miden tres dimensiones como planificación del trabajo pedagógico, gestión de los procesos de enseñanza-aprendizaje y responsabilidades profesionales. Los resultados dan a conocer un desempeño bueno según los docentes con 59,1%, estudiantes con 73,3% y subdirector de formación general con 59,1%. Concluyendo que existe una elevada tendencia a presentar niveles buenos de desempeño. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad San Ignacio de Loyola | |
dc.publisher | PE | |
dc.relation | http://repositorio.usil.edu.pe/handle/123456789/394 | |
dc.relation | http://repositorio.usil.edu.pe/handle/123456789/395 | |
dc.relation | http://repositorio.usil.edu.pe/handle/123456789/396 | |
dc.relation | http://repositorio.usil.edu.pe/handle/123456789/397 | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.source | Universidad San Ignacio de Loyola | |
dc.source | Repositorio Institucional - USIL | |
dc.subject | Secondary schools | |
dc.subject | Experimental education | |
dc.subject | Teacher behaviour | |
dc.subject | School management | |
dc.subject | Escuela secundaria | |
dc.subject | Pedagogía experimental | |
dc.subject | Conducta del profesor | |
dc.title | Desempeño docente en una institución educativa policial de la Región Callao | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |