dc.contributorCruz Quijije, Ana María
dc.creatorPacheco Solís, Lisbeth Melina
dc.creatorColoma Alvarado, Dolores María
dc.date.accessioned2022-12-19T16:16:06Z
dc.date.accessioned2023-03-09T18:42:38Z
dc.date.available2022-12-19T16:16:06Z
dc.date.available2023-03-09T18:42:38Z
dc.date.created2022-12-19T16:16:06Z
dc.date.issued2022-09
dc.identifierhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/65566
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6095246
dc.description.abstractThe authors of this thesis present a series of theoretical and substantiated bases that confirm whether students maintain shortcomings in the development of short texts in English and the correct use of English grammar. To reach this objective, it is recommended to implement a booklet that, through a series of summarized classes and activities according to their academic level, reinforces their performance for the correctdevelopment of short texts in English using English grammar appropriately. The data collection instruments were applied to the 8th - grade students of the Educational Unit Veintiocho de Mayo. Finally, the information provided in this thesis will be useful foranyone who wants to discover how the use of digital platforms such as Grammarly willbe comfortable for future generations.
dc.description.abstractLos autores de esta tesis presentan una serie de bases teóricas y fundamentadas que confirman si los estudiantes mantienen carencias en el desarrollo de textos cortos en inglés y el correcto uso de la gramática inglesa. Para llegar a este objetivo es recomendable la implementación de folleto (booklet) que por medio de una serie clases resumidas y actividades de acorde a su nivel académico refuercen su desempeño para el correcto desarrollo de textos cortos en inglés haciendo uso de la gramática inglesa pertinentemente. Los instrumentos de recolección de datos fueron aplicados a los estudiantes de 8vo grado de la Unidad Educativa Veintiocho de mayo. Por último, la información proporcionada en esta tesis será útil para cualquier persona que pretenda descubrir como el uso de plataforma digitales como Grammarly serán cómodas de uso para las futuras generaciones.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rightsopenAccess
dc.subjectPLATFORMS
dc.subjectGRAMMAR
dc.subjectGRAMMARLY
dc.titleThe use of the grammarly platform for the development of short english texts
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución