dc.contributorCruz Quijije, Ana María
dc.creatorPeña Castillo, Clara Violeta
dc.creatorPinos Molina, Emily Nicol
dc.date.accessioned2022-10-18T20:05:33Z
dc.date.accessioned2023-03-09T18:18:49Z
dc.date.available2022-10-18T20:05:33Z
dc.date.available2023-03-09T18:18:49Z
dc.date.created2022-10-18T20:05:33Z
dc.date.issued2022-09
dc.identifierhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/63488
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6093240
dc.description.abstractThe purpose of the study is to demonstrate that ludic strategies are effective in improving listening skills in eight-grade students at "Aida León de Rodriguez Lara" based on bibliographic and statistical field research. This project was carried out within the facilities of the Educational Unit "Aida León de Rodriguez Lara", specifically with students in the eighth year of general basic education (BGE), where results were obtained based on interviews and a questionnaire. The data obtained were interpreted in tables and graphs, where it was concluded that students consider important the ability to listen in theclassroom, but that teachers do not often apply playful strategies to improve this skill, which produces a significant demotivation in students. Consequently, it was proposed the elaboration of a didactic guide for the application of ludic strategies where teachers and students benefit from this tool within the teaching-learning process. Students can work among classmates, having the teacher as a guide and thus improve the atmosphere and coexistence within the classroom while improving their listening comprehension with playful activities.
dc.description.abstractLa elaboración de esta investigación tiene como objetivo determinar la influencia de las estrategias lúdicas para mejorar la habilidad de escucha en el idioma inglés. Este proyecto se realizó dentro de las instalaciones de la Unidad Educativa “Aida León de Rodríguez Lara”, específicamente a los estudiantes de octavo año de educación general básica (EGB), donde se obtuvieron resultados a base de entrevistas y cuestionario. Los datos obtenidos se interpretaron en tablas y gráficos, donde se llegó a la conclusión que los estudiantes consideran importante la habilidad de escucha dentro del salón de clases; pero, que los maestros no suelen aplicar con frecuencia las estrategias lúdicas para mejorar esta habilidad, lo produce una desmotivación significativa en los estudiantes. Como consecuencia, se propuso la elaboración de una guía didáctica para la aplicación de estrategias lúdicas donde docentes y estudiantes se beneficien con esta herramienta dentro del proceso de enseñanza– aprendizaje.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rightsopenAccess
dc.subjectLUDIC STRATEGIES
dc.subjectLISTENING SKILL
dc.subjectDIDACTIC GUIDE
dc.subjectTEACHING – LEARNING
dc.titleInfluence of ludic strategies to improve listening skill
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución