dc.contributorTenelema Chenche, Joyce Yesenia
dc.creatorObando Salazar, Kimberly Nicole
dc.date.accessioned2022-10-14T16:09:36Z
dc.date.accessioned2023-03-09T18:16:35Z
dc.date.available2022-10-14T16:09:36Z
dc.date.available2023-03-09T18:16:35Z
dc.date.created2022-10-14T16:09:36Z
dc.date.issued2022-09
dc.identifierhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/63333
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6093050
dc.description.abstractThere are deficiencies in the students’ speaking skills who are learning the English language. For this reason, this investigation consists in the importance of the research variables, background information of the problem and as a solution the creation of a didactic guide with activities focused on the debate as a technique that influences the improvement of the students speaking skills in Second year baccalaureate with an English level according to the CEFR of B1. The research, which is of mixed methodology, was carried out with students from the Dante Alighieri educational unit, conducting a survey to find out their opinions about the English language and the debate. The research instruments used were observation in class, survey and interview with the teacher. Further on, the didactic guide is detailed with guidelines for its correct use.
dc.description.abstractExisten deficiencias en la expresión oral en los estudiantes que están aprendiendo el idioma inglés. Por tal motivo, esta investigación consiste en la importancia de las variables de investigación, los antecedentes del problema y como solución la creación de una guía didáctica con actividades enfocadas al debate como técnica que influye en el mejoramiento de la expresión oral de los estudiantes de Segundo año de bachillerato con un nivel de inglés según el MCER de B1. La investigación, que es de modalidad mixta, se realizó con estudiantes de la unidad educativa Dante Alighieri, realizándose una encuesta para conocer sus opiniones sobre el idioma inglés y el debate. Los instrumentos de investigación utilizados fueron la observación en clase, la encuesta y la entrevista al docente. Más adelante se detalla la guía didáctica con pautas y actividades para el docente y los estudiantes.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rightsopenAccess
dc.subjectORAL EXPRESSION
dc.subjectTHE CEFR OF B1
dc.subjectDIDACTIC GUIDE
dc.subjectRESEARCH INSTRUMENTS
dc.titleThe influence of the debate technique for the improvement of the speaking skill.
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución