dc.contributor | Bermudes Rugel, Luis Humberto | |
dc.creator | Quito Guacho, Cinthya Evelyn | |
dc.creator | Suarez Loor, Romina Thaiz | |
dc.date.accessioned | 2022-07-04T17:05:30Z | |
dc.date.accessioned | 2023-03-09T17:56:42Z | |
dc.date.available | 2022-07-04T17:05:30Z | |
dc.date.available | 2023-03-09T17:56:42Z | |
dc.date.created | 2022-07-04T17:05:30Z | |
dc.date.issued | 2022-04 | |
dc.identifier | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61612 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6091374 | |
dc.description.abstract | This project focuses on the shadowing technique which has already been used in Japan and in other Asian countries in the past with certain success. It aims to help students to improve their English pronunciation and speaking skill. This method mainly consists of repetition exercises in real time, in this case all performed by L2 students at the Beginner level. They hear phrase by phrase and follow the audio without a transcript as a training tool for improving the speech with the possibility of using the transcript afterwards. It can be done independently as an online task; however, it is also recommended that the teacher develops audio-lingual material like conversations or music as a means of support. The purpose of our didactic guide is to improve the fluency and English pronunciation of the learners by using the before mentioned shadowing technique. The research was carried out as a field, bibliographical process, and quasi-experimental study to determine the influence of the shadowing method on speaking skills. The result of this investigation showed positive changes in the development of the learners’ speaking and listening abilities | |
dc.description.abstract | Este proyecto se centra en la técnica del sombreado que ya se ha utilizado en Japón y en otros países asiáticos en el pasado con cierto éxito. Su objetivo es ayudar a los estudiantes a mejorar su pronunciación en inglés y su habilidad para hablar. Este método consiste principalmente en ejercicios de repetición en tiempo real, en este caso todos realizados por estudiantes de L2 en el nivel Beginner. Escuchan frase por frase y siguen el audio sin transcripción como herramienta de entrenamiento para mejorar el discurso con la posibilidad de utilizar la transcripción posteriormente. Se puede hacer de forma independiente como una tarea en línea; sin embargo, también se recomienda que el docente elabore material audio-lingüe como conversaciones o música como medio de apoyo. El propósito de nuestra guía didáctica es mejorar la fluidez y la pronunciación en inglés de los alumnos mediante el uso de la técnica de sombreado antes mencionada. La investigación se realizó como un estudio de campo, de proceso bibliográfico y cuasiexperimental para determinar la influencia del método shadowing en las habilidades orales. El resultado de esta investigación mostró cambios positivos en el desarrollo de las habilidades de hablar y escuchar de los alumnos. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación | |
dc.rights | openAccess | |
dc.subject | SHADOWING TECHNIQUE | |
dc.subject | SPEAKING SKILLS | |
dc.subject | BEGINNER LEARNERS | |
dc.title | The influence of the shadowing technique for improving the english pronunciation on the speaking skill | |
dc.type | bachelorThesis | |