dc.contributorTorres Vivar, Larry
dc.creatorCórdova Pacheco, Natali Mayly
dc.creatorPonce Guevara, Josias Israel
dc.date.accessioned2022-06-16T21:09:10Z
dc.date.accessioned2023-03-09T17:54:26Z
dc.date.available2022-06-16T21:09:10Z
dc.date.available2023-03-09T17:54:26Z
dc.date.created2022-06-16T21:09:10Z
dc.date.issued2022-04
dc.identifierhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61418
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6091183
dc.description.abstractADD is one of the most common special educational needs in Ecuador. The objective of the present work is to design a methodological guide for students with ADD to improve their spoken fluency in English. The methodology applied was mixed experimental, bibliographic, descriptive and field methodology. The population corresponded to 56 participants: 1 teacher and 55 8th grade students of the Guayaquil school. The data collection methods were deductive and inductive and the technique applied was observation. The instruments applied were: the teacher interview and the English spoken fluency questionnaire for students. As a result, it was found that the students do not have a high level of English fluency despite considering that the methodology is to their liking. The methodological guide was based on ludic activities that allow maintaining the ADD student's attention in order to improve their English spoken fluency. As a conclusion, the implementation of the guide could be improved the spoken English fluency of students with ADD.
dc.description.abstractEl ADD es una de las necesidades educativas especiales más comunes en el Ecuador. El objetivo del presente trabajo fue diseñar una guía metodológica para estudiantes con ADD que permita mejorar la fluidez hablada del inglés. La metodología aplicada fue mixta de tipo: experimental, bibliográfica, descriptiva y de campo. La población correspondió a 56 participantes en los que son: 1 profesor y 55 estudiantes del colegio de Guayaquil de 8vo curso. Los métodos de recolección de datos fueron deductivos e inductivos y la técnica aplicada fue la observación. Los instrumentos aplicados fueron: la entrevista al docente y el cuestionario de fluidez hablada de inglés para estudiantes. Como resultado se obtuvo que los estudiantes no poseen un nivel alto de inglés fluido pese a considerar que la metodología es de su agrado. La guía metodológica estuvo basada en actividades lúdicas que permitan mantener la atención del estudiante con ADD para su mejora en la fluidez hablada del inglés. Como conclusión se obtuvo que la implementación de la guía puede mejorar la fluidez hablada del inglés en estudiantes con ADD.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rightsopenAccess
dc.subjectATTENTION DEFICIT
dc.subjectENGLISH SPOKEN FLUENCY
dc.subjectMETHODOLOGICAL GUIDE
dc.titleMethodological strategies to improve speaking fluency skills in students with attention deficit
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución