dc.contributorRomero Coloma, MIrna Carola
dc.creatorCastro Tomala, Héctor Valentín
dc.creatorVera Santander, Darío José
dc.date.accessioned2020-12-04T16:43:13Z
dc.date.accessioned2023-03-09T15:51:21Z
dc.date.available2020-12-04T16:43:13Z
dc.date.available2023-03-09T15:51:21Z
dc.date.created2020-12-04T16:43:13Z
dc.date.issued2020-10
dc.identifierAPA
dc.identifierhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/50247
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6080126
dc.description.abstractThis research was carried out with second year high school students from the “Francisco Huerta Rendón” School from the 2020-2021 school period, it focused on compression as it is a basic skill with which students experience problems when trying to understand a text. Due to the global health emergency because Covid-19, education was affected and adapted to the virtual modality. Two research instruments were used for data compilation: the student survey in “Google Forms” and an interview with the teacher using “Zoom”. The results confirmed a reading comprehension problem and difficulty with inferences in readings. A large part of the students (70%) and the teacher consider that a didactic guide aimed at the teacher will enhance the strengthening of reading comprehension and inferential reading, thus encouraging the reading of short texts, greater capacity and efficiency when making inferences
dc.description.abstractEsta investigación se realizó con estudiantes de segundo de bachillerato del Colegio “Francisco Huerta Rendón” del periodo lectivo 2020 – 2021, se enfocó en la compresión lectora por ser una habilidad básica con la cual los estudiantes experimentan problemas al tratar de entender un texto. Debido a la emergencia sanitaria mundial por Covid-19, la educación se vio afectada y se adaptó a la modalidad virtual. Se utilizaron dos instrumentos de investigación para la compilación de datos: la encuesta a los estudiantes en “Google Forms” y una entrevista a la docente mediante “Zoom”. Los resultados confirmaron un problema de comprensión lectora y dificultad con inferencias en lecturas realizadas. Una gran parte de los estudiantes (70%) y la docente consideran que una guía didáctica dirigida al docente potenciara el fortalecimiento de la comprensión lectora y la lectura inferencial logrando incentivar a la lectura de textos cortos, mayor capacidad y eficiencia al realizar inferencias
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rightsopenAccess
dc.subjectREADING COMPREHENSION
dc.subjectINFERENTIAL READING
dc.subjectTEACHING GUIDE
dc.titleInfluence of the inferential reading technique on reading comprehension
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución