dc.contributor | Campuzano Díaz, José | |
dc.creator | Fiallos Zamora, Evelyn Estefania | |
dc.date.accessioned | 2019-09-24T16:05:38Z | |
dc.date.accessioned | 2023-03-09T15:19:30Z | |
dc.date.available | 2019-09-24T16:05:38Z | |
dc.date.available | 2023-03-09T15:19:30Z | |
dc.date.created | 2019-09-24T16:05:38Z | |
dc.date.issued | 2019-09 | |
dc.identifier | APA | |
dc.identifier | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/43674 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6073610 | |
dc.description.abstract | The present thesis project aims to demonstrate the importance of ludic
activities in the development of one of the most important skills for ESL
learners which is the oral expression. The participants, who are also the
main beneficiaries of this research, are the students of 8th grade Classroom
“B” at Vicente Rocafuerte Public High School.
The data presented in this study was not obtained randomly since it would
have not been the correct manner to proceed. For that reason, several
instruments of the investigation were applied such as the interview for the
teacher, the survey for the students and the observation phase which
required the utilization of an observation guide to registering the data.
Through the collected data, it was confirmed the presence of a problem in
the manner speaking skills were developed inside the classroom which led
the author of this research to find out a possible solution to overcome the
deficiencies in the development of speaking skills. Resulting in the design
of a booklet with ludic activities to improve the speaking skill which will allow
students and to improve their speaking skills by performing dynamic
activities that mainly require the interaction between them. Thus, they will
feel comfortable and encouraged to participate in these activities | |
dc.description.abstract | El presente proyecto de tesis tiene como objetivo demostrar el impacto de
las actividades lúdicas en el desarrollo de una de las habilidades más
importantes para los estudiantes de inglés como lo es la expresión oral. Los
participantes, que también son los principales beneficiarios de esta
investigación, son los alumnos del 8º grado en el Aula "B" del Colegio Fiscal
Vicente Rocafuerte.
Los datos presentados en este estudio no se obtuvieron al azar, ya que no
habría sido la forma correcta de proceder. Por esa razón, se aplicaron
varios instrumentos de la investigación, como la entrevista para el maestro,
la encuesta para los estudiantes y la fase de observación que requirió la
utilización de una guía de observación para registrar los datos. A través de
los datos recopilados, se confirmó la presencia de un problema en la forma
en que se desarrollaron las habilidades para hablar dentro del aula, lo que
llevó al autor de esta investigación a encontrar una posible solución para
superar las deficiencias en el desarrollo de las habilidades para hablar.
Resultando en el diseño de un folleto con actividades lúdicas para mejorar
la habilidad de hablar que permitirá a los estudiantes mejorar sus
habilidades de habla, realizando actividades dinámicas que requieren
principalmente la interacción entre ellos. Por lo tanto, se sentirán cómodos
y animados a participar en estas actividades. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación | |
dc.rights | openAccess | |
dc.subject | ORAL EXPRESSION | |
dc.subject | SPEAKING SKILLS | |
dc.subject | LUDIC ACTIVITIES | |
dc.title | The importance of ludic activities to develop the speaking skill | |
dc.type | bachelorThesis | |