dc.contributorTorres Vivar, Larry
dc.creatorLuque Coque, Álvaro Abel
dc.creatorSánchez España, Yuliana Estefany
dc.date.accessioned2019-01-17T23:51:39Z
dc.date.accessioned2023-03-09T14:52:10Z
dc.date.available2019-01-17T23:51:39Z
dc.date.available2023-03-09T14:52:10Z
dc.date.created2019-01-17T23:51:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifierhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/37410
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6067473
dc.description.abstractThis thesis explores the importance of learning methods of the visual, auditory, reading and kinesthetic for the strengthening of Speaking Skill in the first year students of the Bachillerato of the "Provincia de Bolívar" School in Guayaquil, Ecuador. This thesis argues the great importance of VARK MODEL learning methods for improving the oral ability of the English language. This study was carried out through interviews and surveys to gather information about the current situation of the school and proposes the implementation of play workshops for the sensory exercise that allows to develop the speaking skill. Finally, this document contributes to an indispensable tool to develop and improve the ability to speak English
dc.description.abstractEsta tesis explora la importancia de los métodos de aprendizaje del visual, auditory, reading and kinesthetic para el fortalecimiento del Speaking Skill en los estudiantes de primer año de Bachillerato del Colegio "Provincia de Bolívar" de Guayaquil, Ecuador. Esta tesis argumenta la gran importancia de métodos de aprendizaje VARK MODEL para la mejora de la habilidad oral del idioma inglés. Este estudio se realizó a través de entrevistas y encuestas para recopilar información sobre la situación actual del colegio y propone implementación de Talleres lúdicos para el ejercicio sensorial que permite desarrollar el speaking Skill Finalmente, este documento contribuye a una herramienta indispensable para desarrollar y mejorar la habilidad de hablar en inglés
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rightsopenAccess
dc.subjectSTRENGTHENING
dc.subjectSENSORIAL DEVELOPMENT
dc.subjectCOMPETENCES
dc.titleImportance of the vark model technique for strengthening the speaking skill
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución