dc.contributorTorres Vivar, Larry
dc.creatorMunive Mora, Celia Kathyusky
dc.creatorFerrer Saltos, Joselyn Karen
dc.date.accessioned2018-07-11T19:52:13Z
dc.date.accessioned2023-03-09T14:27:28Z
dc.date.available2018-07-11T19:52:13Z
dc.date.available2023-03-09T14:27:28Z
dc.date.created2018-07-11T19:52:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifierhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/31318
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6061515
dc.description.abstractThe lack of motivation, the traditional methodology, the small interest of the students, result in the need for a project that can be used as a modern tool in the teaching of English literature, this work seeks to increase the enthusiasm of the students when learning English Literature based on interaction, the application of innovative techniques, challenging tasks, and meaningful learning that allows improving the skills of English Literature in Students, therefore, the theoretical framework reviews the most important fundamentals who support this research, also describe the goodness of constructivism as a model of useful teaching, aiding motivation techniques, interviews, surveys, observations and analysis. For the development of this project, books, encyclopedias, literary works, etc. have been consulted, finally, the content of this work is divided into four chapters with the aim of emphasizing each part of the development schemes of the project.
dc.description.abstractLa falta de motivación, la metodología tradicional, el poco interés de los estudiantes, tienen como resultado la necesidad de desarrollar un proyecto que pueda ser utilizado como una herramienta moderna en la enseñanza de la literatura inglesa, este trabajo busca el aumento del entusiasmo de los estudiantes al momento de aprender Literatura Inglesa basada en la interacción, la aplicación de técnicas innovadoras, las tareas desafiantes, y un aprendizaje significativo que permita mejorar las habilidades de la Literatura Inglesa en los Estudiantes, por lo tanto, el marco teórico revisa los fundamentos más importantes que respaldan esta investigación, también describe la bondad del constructivismo como un modelo de enseñanza útil, ayudando mediante técnicas de motivación, entrevistas, encuestas, observaciones y análisis. Para el desarrollo de este proyecto, libros, enciclopedias, obras literarias, etc. han sido consultados, Finalmente, el contenido de este trabajo se ha dividido en cuatro capítulos con el objetivo de enfatizar cada parte de los esquemas de desarrollo del proyecto.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rightsopenAccess
dc.subjectACADEMIC PROCES
dc.subjectTEACHING STRATEGIES
dc.subjectWRITING SKILLS
dc.titleHow to strengthen the interest of the literary english learning through literary selections
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución