dc.contributor | Torres Vivar, Larry | |
dc.creator | Munive Mora, Celia Kathyusky | |
dc.creator | Ferrer Saltos, Joselyn Karen | |
dc.date.accessioned | 2018-07-11T19:52:13Z | |
dc.date.accessioned | 2023-03-09T14:27:28Z | |
dc.date.available | 2018-07-11T19:52:13Z | |
dc.date.available | 2023-03-09T14:27:28Z | |
dc.date.created | 2018-07-11T19:52:13Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/31318 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6061515 | |
dc.description.abstract | The lack of motivation, the traditional methodology, the small interest of the
students, result in the need for a project that can be used as a modern tool
in the teaching of English literature, this work seeks to increase the
enthusiasm of the students when learning English Literature based on
interaction, the application of innovative techniques, challenging tasks, and
meaningful learning that allows improving the skills of English Literature in
Students, therefore, the theoretical framework reviews the most important
fundamentals who support this research, also describe the goodness of
constructivism as a model of useful teaching, aiding motivation techniques,
interviews, surveys, observations and analysis.
For the development of this project, books, encyclopedias, literary works,
etc. have been consulted, finally, the content of this work is divided into four
chapters with the aim of emphasizing each part of the development
schemes of the project. | |
dc.description.abstract | La falta de motivación, la metodología tradicional, el poco interés de los
estudiantes, tienen como resultado la necesidad de desarrollar un proyecto
que pueda ser utilizado como una herramienta moderna en la enseñanza
de la literatura inglesa, este trabajo busca el aumento del entusiasmo de
los estudiantes al momento de aprender Literatura Inglesa basada en la
interacción, la aplicación de técnicas innovadoras, las tareas desafiantes, y
un aprendizaje significativo que permita mejorar las habilidades de la
Literatura Inglesa en los Estudiantes, por lo tanto, el marco teórico revisa
los fundamentos más importantes que respaldan esta investigación,
también describe la bondad del constructivismo como un modelo de
enseñanza útil, ayudando mediante técnicas de motivación, entrevistas,
encuestas, observaciones y análisis.
Para el desarrollo de este proyecto, libros, enciclopedias, obras literarias,
etc. han sido consultados, Finalmente, el contenido de este trabajo se ha
dividido en cuatro capítulos con el objetivo de enfatizar cada parte de los
esquemas de desarrollo del proyecto. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación | |
dc.rights | openAccess | |
dc.subject | ACADEMIC PROCES | |
dc.subject | TEACHING STRATEGIES | |
dc.subject | WRITING SKILLS | |
dc.title | How to strengthen the interest of the literary english learning through literary selections | |
dc.type | bachelorThesis | |