dc.contributorLópez López, Jacqueline
dc.creatorCelleri Garcia, Graciela
dc.date.accessioned2018-05-23T00:09:32Z
dc.date.accessioned2023-03-09T14:22:50Z
dc.date.available2018-05-23T00:09:32Z
dc.date.available2023-03-09T14:22:50Z
dc.date.created2018-05-23T00:09:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifierhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/29682
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6060295
dc.description.abstractThis project bases its research on the influence of Phonemic Awareness approach in order to develop the teaching-learning community Oral Production in English as a Foreign Language classrooms through the presentation of a didactic guide based on PA activities with high school appropriate and interesting content connected to the EFL Ecuadorian Curriculum 2017 – 2018 that will facilitate the acquisition of well-awareness, self-correction and confidence in OP. In reference to the different approaches use nowadays for language acquisition and the infinitive variables found in how an L1 and L2 are learned, this research basis its statement on the phonemic awareness approach use nowadays, mainly on early childhood years in EFL classrooms to initiate students into the process of reading and writing skills. However this approach has not been noticed by many, as a remarkable guidance for English Language Learners (ELL) in the development of oral production by means of accuracy and haste in order to communicate in a second language environment. So, it can be stated that the benefits of the stated proposal, a didactic guide with Phonemic Awareness activities, will offer to the students of Eighth General Basic Education of the Technical Fiscal Province of Bolivar High School, are strongly related to the observed problem situations encountered in this research. Therefore, students will highly increase their oral production by means of well awareness, self-correction and confidence within the usage of these guided activities centered in phonemic awareness approach resulting into the improvement of students’ accuracy, fluency and pronunciation of the English words.
dc.description.abstractEste proyecto basa su investigación en la influencia de la Conciencia Fonológica para el desarrollo de la Producción Oral en la Lengua Inglesa como Lengua Extranjera a través del diseño de una guía didáctica basada en actividades de conciencia fonológica con actividades interesantes, dinámicas y propias a la edad conectadas al Currículo Nacional Ecuatoriano de lengua extranjera 2017 – 2018, mismo que facilitará la adquisición de la producción oral en los estudiantes de Octavo año de Educación General Básica Superior del Colegio Técnico Fiscal Provincia de Bolívar. En referencia a los diferentes enfoques usados hoy en día para la adquisición de un idioma y la infinidad de variables encontradas en cómo la primera lengua es aprendida a diferencia de la segunda; se considera actualmente al enfoque de Conciencia Fonológica como una metodología mayormente usada en estudiantes de pre-escolar para iniciarlos en el proceso de la pre-lectura y pre-escritura. Sin embargo, este enfoque no ha sido investigado por muchos como una herramienta de gran valor para el desarrollo de la producción oral en estudiantes de años superiores. Por consiguiente, los beneficios a obtenerse de este enfoque a través de una guía didáctica con actividades de conciencia fonológica dirigida a estudiantes de 8vo año de Educación General Básica Superior incrementaría el desarrollo de su producción oral en base a su pronunciación, fluidez y precisión lingüística. Este incremento en su producción oral sería de gran impacto en el desarrollo de la confianza, auto-corrección y precisión lingüística en el idioma inglés como lengua de segunda enseñanza o lengua extranjera
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rightsopenAccess
dc.subjectPHONEMIC AWARENESS ACTIVITIES
dc.subjectORAL PRODUCTION
dc.subjectDIDACTIC GUIDE
dc.titleThe influence of the phonemic awareness approach for the development of the oral production in the students of eighth grade of general basic education at the technical fiscal province of bolivar high school
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución