dc.contributorValle Navarro, Carlos
dc.creatorAlvarado Vásconez, Luis AngeL
dc.creatorGarcía Zambrano, Janeth Alexandra
dc.date.accessioned2018-01-20T01:37:34Z
dc.date.accessioned2023-03-09T14:07:30Z
dc.date.available2018-01-20T01:37:34Z
dc.date.available2023-03-09T14:07:30Z
dc.date.created2018-01-20T01:37:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifierhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/24687
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6056056
dc.description.abstractReading is a fundamental fact about the way such skill can provide critical thinking no matter what language it may be read in. What matters is the conceptual understanding that goes along with reading. In today’s society, the need to learn a language is crucial and reading is part of the four competences that every language in the world shares, reading, writing, listening, and speaking. This thesis will be cent ered on the reading short texts technique due to the fact that this investigation is based on such skill. Reading short texts is a technique that is based mostly in giving confident to students than anything else. Sounding loud is not going to improve your pronunciation nor give you the proper sentences stress or make you sound American, speaking native English. It will give you confidence about what you are saying and it will give you the proper pronunciation from the teacher or other students if time allows it and or your teacher allows it. I believe such on the spot correction is helpful for students as a whole, period. It should not humiliate anyone with an accent if the teacher or anyone else decides to correct the mistakes in pronunciation right then. If you don’t risk it, you will never achieve anything
dc.description.abstractLa lectura es un hecho fundamental sobre la forma en que tal habilidad puede proporcionar pensamiento crítico, sin importar en qué idioma se lea. Lo que importa es la comprensión conceptual que va junto con la lectura. En la sociedad de hoy, la necesidad de aprender un idioma es crucial y la lectura es parte de las cuatro competencias que comparte cada idioma en el mundo, la lectura, la escritura, la escucha y el habla. Esta tesis se centrará en la técnica de lectura de textos cortos, debido a que esta investigación se basa en tal habilidad. Leer textos cortos es una técnica que se basa principalmente en dar confianza a los estudiantes que cualquier otra cosa. Sonar fuerte no va a mejorar su pronunciación ni darle el estrés las oraciones adecuadas o hacer que suene americano, hablando inglés nativo. Le dará confianza sobre lo que está diciendo y le dará la pronunciación correcta del maestro u otros estudiantes si el tiem po lo permite y / o su maestro lo permite. Creo que tal en la corrección del punto es útil para los estudiantes en su conjunto, período.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
dc.rightsopenAccess
dc.subjectSHORT TEXTS
dc.subjectCOMPREHENSION
dc.subjectTECHNIQUES READING
dc.titleThe influence of short texts in reading comprehension
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución