dc.contributorCruz Rizzo, Lorna
dc.creatorCarvajal López, María Fernanda
dc.creatorMackay Sanyer, Mauro Alejandro.
dc.date.accessioned2018-01-16T01:02:58Z
dc.date.accessioned2023-03-09T14:06:15Z
dc.date.available2018-01-16T01:02:58Z
dc.date.available2023-03-09T14:06:15Z
dc.date.created2018-01-16T01:02:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifierhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/24316
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6055692
dc.description.abstractThis investigation was executed by this project’s authors in order to identify the problems of Second Year Bachillerato students in English Reading Comprehension in “Colegio Nacional Técnico Clemente Yerovi Indaburu”. Their aim was to determine the influence of the use of Flipped Classroom for improving reading comprehension in learning English as a foreign language. The authors consulted other works concerning the flipped classroom and reading comprehension to establish the theoretical bases. Different theoretical methods were used to carry out this research; such as analysis-synthesis, inductive-deductive, logical-historical, systemic-structural-functional; statistical methods; empirical techniques well as classroom observations, interviews and surveys. These techniques were used as instruments applied to the study population in the educational institution. Based on the results of this investigation, it was concluded that the use of the flipped classroom does influence on improving reading comprehension in English. For this reason, it has been recommended a pedagogic, didactic and educational resource, aimed to the teacher. The proposal established is a didactic technique guide for the implementation of Flipped Classroom to improve English Reading Comprehension.
dc.description.abstractlectora en inglés de los estudiantes del Segundo Año de Bachillerato del “Colegio Nacional Técnico Clemente Yerovi Indaburu”. Su objetivo era determinar la influencia del uso del aula invertida para el mejoramiento de la comprensión lectora en el aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera. Los autores consultaron otros trabajos concernientes al aula invertida y la comprensión lectora para establecer las bases teóricas. Fueron utilizados distintos métodos teóricos para la realización de esta investigación; tales como análisis-síntesis, inductivo-deductivo, lógico-histórico, sistémico-estructural-funcional; métodos estadísticos; además de técnicas empíricas como observaciones de clase, entrevistas y encuestas. Estas técnicas fueron usadas como instrumentos aplicados a la población estudiada dentro del plantel educativo. Con base en los resultados de esta investigación, se concluyó que el uso del aula invertida si influencia en el mejoramiento de la comprensión lectora en inglés. Por esta razón, se ha recomendado un recurso pedagógico, didáctico y educativo, dirigida al docente. La propuesta establecida es una guía con técnicas didácticas para la implementación del aula invertida para mejorar la comprensión lectora en inglés.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
dc.rightsopenAccess
dc.subjectFLIPPED CLASSROOM
dc.subjectREADING COMPREHENSION
dc.subjectENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE
dc.titleInfluenceof flipped classroom in English readingcomprehension of the second year bachillerato students.
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución