The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values

dc.creatorPidello, María Amelia
dc.creatorRossi, Beatriz
dc.creatorSagaztizabal, María de los Ángeles
dc.date2018-04-10T19:52:34Z
dc.date2018-04-10T19:52:34Z
dc.date2013
dc.date.accessioned2023-03-09T02:49:10Z
dc.date.available2023-03-09T02:49:10Z
dc.identifierhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7499/7738
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6005406
dc.descriptionThis paper analyzes, from the views expressed by teachers in activity, the motivations that led and lead them to uphold the performance of the teaching task. This problem is systematically surveyed in the framework of the project Observatory of the conceptions of teachers and future teachers about the school, teacher training and students (Irice/Conicet, OIE/Unesco). The comprehension of the senses and meanings that guide the choice of teaching implied, by the subjects questioned, a reflection on the constitutive aspects of the teaching role and a travel through the spaces of confluence of processes and representations. This study allowed us to recognize the prevailing needs in such choice of career, as well as the understanding of its significance and the values that guide it.
dc.descriptionEn este artículo se analiza, a partir de lo expresado por enseñantes en actividad, lasmotivaciones que condujeron y llevan a sostener el desempeño de la tarea docente. Esta problemática es sistemáticamente relevada en el marco del Observatorio de las concepciones de los docentes y futuros docentes acerca de la institución educativa, laformación docente y los alumnos (Irice/Conicet, OIE/Unesco). La comprensión de los sentidos y significados que guían la elección de la docencia implicó, por parte de los sujetos interpelados, una reflexión sobre los aspectos constitutivos del rol y un recorrido por los espacios de confluencia de procesos y representaciones. Este estudio posibilitó nuestro reconocimiento de las necesidades prevalecientes en dicha elección, como así también la interpretación de su entramado y la comprensión de los valores que la orientan.
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial
dc.publisherPE
dc.relationurn:issn:2304-4322
dc.relationurn:issn:1019-9403
dc.rightsAttribution 4.0 International
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.sourceEducación; Vol. 22, Núm. 43 (2013)
dc.subjectMotivos
dc.subjectCarrera Docente
dc.subjectValores
dc.subjectMotivation
dc.subjectTeaching Profession
dc.subjectValues
dc.subjecthttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.titleLas voces de los docentes: motivos de elección de la carrera docente, valores subyacentes
dc.titleThe voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeArtículo


Este ítem pertenece a la siguiente institución